IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

Годишните продажби на Pernod Ricard намаляват с 1% според очакванията

Компанията заяви, че очаква „слабо“ първо тримесечие на 2025 г.

11:07 | 29.08.24 г.
Снимка: Bloomberg
Снимка: Bloomberg

Френската Pernod Ricard отчете спад от 1% на годишните органични продажби в четвъртък, до голяма степен в съответствие с прогнозите и собствените си насоки. Като цяло компанията е успяла да компенсира дълбоките проблемите на ключовите си пазари САЩ и Китай, съобщава Ройтерс.

Вторият по големина западен производител на алкохолни напитки в света запази годишната си прогноза през април, макар че продажбите на два от най-големите му пазара спаднаха, залагайки на по-силно търсене през четвъртото тримесечие.

Нетните продажби на Pernod в САЩ са се свили с 9%, а в Китай – дори с 10%. Компанията обаче заяви, че други пазари отчитат възстановяване на обема през второто полугодие и че е отчела добър растеж в други ключови региони като Индия, където продажбите са нараснали с 6%.

Pernod заяви, че това е помогнало да изпълни целта си да приключи годината с като цяло стабилни нетни продажби, изпреварвайки спада от 1,2%, очакван от анализаторите.

Компанията е постигнала „стабилни резултати... в среда на икономическа и геополитическа несигурност“, каза председателят и главен изпълнителен директор Александър Рикар в изявление.

Pernod и конкурентите ѝ изпиват трудности, след като следпандемичният бум при продажбите на скъпи алкохолни напитки се обърна на фона на високите лихви, инфлация и други трудни икономически условия.

Pernod най-вече е затруднена, тъй като търговци на едро и дребно в САЩ намалиха запасите си по-скъпи напитки, за да отразят по-ниското търсене. В същото време в Китай продажбите отслабват повече от очакваното, тъй като затруднената икономика засяга потребителското доверие.

Компанията заяви, че очаква „слабо“ първо тримесечие на 2025 г. с допълнителни корекции на запасите в САЩ и „много слаб макроконтекст в Китай“.

На други места обаче Pernod очаква добро представяне и продължаващо възстановяване на обема, с което нетните продажби ще се върнат към растеж.

Освен това компанията ще запази органичния си оперативен марж, който се е разширил с 80 базисни пункта през финансовата ѝ 2024 година благодарение на по-високото ценообразуване и по-затегнатите разходи.

Печалбата от повтарящите се операции е нараснала с доста над оценките – с 1,5%.

В средносрочен план Pernod заяви, че остава уверена, че може да постигне ръст на органичните нетни продажби от около 7%.

Компанията освен това предложи дивидент от 4,70 евро на акция – без промяна спрямо миналата година.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 11:07 | 29.08.24 г.
Най-четени новини
Още от Търговия и потребителски стоки виж още

Коментари

Финанси виж още