Walmart генерира около 3,6 млрд. долара от продажбата на дела си в китайската компания за електронна търговия JD.com, прекратявайки осемгодишното партньорство между двете, което изглежда носи все по-малка възвръщаемост на фона на предизвикателната среда за китайските технологични гиганти, пише Bloomberg.
Американският търговец е продал 144,5 млн. акции за 24,95 долара за брой, твърдят източници, запознати с въпроса, които са пожелали да останат анонимни. Това е отстъпка от 11% спрямо цената на акциите при приключването на борсовата сесия в САЩ във вторник, сочат изчисления на Bloomberg. Освен това е близо до долната част на индикативния ценови диапазон от 24,85 до 25,85 долара.
Листнатите в Хонконг акции на JD.com понижиха стойността си с до 11% в рамките на сесията в сряда, което доведе до по-големи разпродажби на китайски книжа на компании за електронна търговия и технологии. Walmart усъвършенства стратегията си във втората по големина икономика в света, където нейният дългогодишен партньор в онлайн търговията се бори с конкуренти като Alibaba Group Holding и собственика на Temu – PDD Holdings.
Продажбата беше извършена в момент, когато имотната криза, нестабилността на пазара и несигурните перспективи пред пазара на труда оказват влияние върху китайското потребление.
Morgan Stanley е брокерът, управляващ предлагането, твърдят източниците, запознати със ситуацията. JD.com също така днес е изкупила обратно свои акции за 390 млн. долара.
Представители на Walmart, JD.com и Morgan Stanley не са отговорили веднага на запитванията на Bloomberg за коментар.