Отчетът на Alibaba за второто тримесечие на годината сочи разочароващ ръст на приходите от 4%, след като агресивните промоции не успяха да стимулират разходите в условията на сдържаност от страна на китайските потребители, предава Bloomberg.
В четвъртък лидерът в областта на електронната търговия отчете приходи в размер на 243,2 млрд. юана (34 млрд. долара) за периода от април до юни при средна прогноза за около 249,9 млрд. юана. Приходите от Taobao и Tmall - основните платформи на Alibaba - изненадващо са спаднали с 1%.
През изминалото тримесечие нетната печалба на компанията се е сринала с около 27% до 24,3 млрд. юана, което отразява големите разходи за привличане и задържане на купувачи.
Акциите на компанията поевтиняха с повече от 4% след публикуването на доклада по време на предварителната търговия в Ню Йорк. В съчетание със спад на нетната печалба слабите резултати вероятно са разтревожили инвеститорите, които се притесняват от забавянето на потребителските разходи, но се надяват на обрат в компанията, която е пионер в китайската електронна търговия.
Главният изпълнителен директор Еди У е начело на реформата в емблематичната фирма, която след големите технологични репресии през 2020 г. се опитва да постигне постоянен растеж и иновации. У, който замени Даниел Джан начело на компанията преди около година, се фокусира върху укрепването на бизнесите в областта на търговията и облака, като в същото време залага на технологиите за изкуствен интелект в дългосрочен план.
Инвеститорите се опасяват, че стремежът на Alibaba да си върне пазарния дял от PDD Holdings Inc. и JD.com в Китай ще доведе до намаляване на маржовете. През трите години преди отчета си в четвъртък компанията е отчела загуба или спад на нетната си печалба за повечето от тримесечията. Миналата седмица основателят на PDD Колин Хуанг стана най-богатият човек в Поднебесната империя, което е ярък символ на възхода на неговата компания за сметка на Alibaba.
Икономическото възстановяване на Китай на две скорости продължава. Изображение: Bloomberg
Проблемите на компанията се усложняват от несигурността, която обгръща втората икономика в света. Публикувани в четвъртък данни показват, че китайската икономика не е успяла да се възстанови след най-лошия си период от пет тримесечия насам, като неравномерното възстановяване през юли е било забавено от потребителските разходи, които все още изостават от промишлената дейност и инвестициите.