IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

Спортните събития това лято – голяма възможност за малкия бизнес 

Три полезни маркетингови съвета от Glovo

09:00 | 01.08.24 г.
Автор - снимка
Създател
Снимка: Glovo
Снимка: Glovo

Непосредствено след края на Европейското първенство по футбол и в самото начало на летните Олимпийски игри в Париж от Glovo обобщиха някои основни данни за поръчките по време на големите спортни събития и формулираха три полезни маркетингови съвета към своите партньори от малкия бизнес. Опознаването на потребителските навици, анализирането на средата и адаптирането на предлаганите услуги спрямо актуалните спортни събития, могат да бъдат от голяма полза за малките партньори на платформата. 

Действайте локално 

Маркетингът по време на големи спортни събития може да бъде сериозно предизвикателство за малкия бизнес. Европейското първенство по футбол и летните Олимпийски игри са надпревара както за спортистите, така и за водещите спонсори и представителите на големия бизнес, които таргетират потребителите на глобално ниво. В този контекст локалните стратегии могат да бъдат от голяма полза за малкия бизнес.

Вместо да разработват обширни маркетингови и рекламни стратегии с големи бюджети, малките бизнеси, които си партнират с Glovo, биха могли да се възползват от базата данни за навиците на потребителите на местно ниво и да адаптират предложенията си за техните нужди. Локалният фокус може да отвори възможности за ангажиране на потребителите по нов начин, без необходимост от голям финансов ресурс или специализирани маркетингови познания.

Намерете и уловете правилния момент

Еуфорията преди мачовете е възможност, от която всеки бизнес може да се възползва. Данните на Glovo Partner Ads установяват, че по време на Световното първенство през 2022 г. и Европейското по футбол тази година, поръчките на храна достигат пика си в часовете преди мачовете и по-често спадат по време на самите игри. 

Независимо от това, че България не участва на Европейското първенство по футбол, феновете са били доста активни в поръчката на ястия и напитки преди финала на турнира. Впечатление правят промоционалните предложения, които са съставяли 33% от доставките в страната. В навечерието на  решаващия мач между Англия и Испания у нас е имало увеличение на поръчките с 27%, спрямо средната дневна стойност. Между 21:00 и 23:00 ч. в деня на финaла, доставките на пица са скочили с 40 %, докато интересът към бургерите е бил с 27 % по-висок от обичайното през последните шест месеца.

Адаптирайте промоциите според ситуацията 

Пример за това може да е ресторантьорският бизнес, който не трябва да приема, че любимата храна за вкъщи е единственото, което феновете търсят. Наличието на постоянно действащ маркетингов план може би не е непременно най-доброто решение по време на големи спортни събития. Адаптирането на промоциите, спрямо конкретния момент може да е добър стратегически ход. Представете си феновете, жадно впити в екраните на телевизорите си, които обаче са пропуснали да заредят хладилника с достатъчно количество от любимите си напитки. Тези хора не биха искали да пропуснат нито секунда от двубоя в ходене до магазина, затова възможността да включат бира или безалкохолни питиета към поръчката си, може да направи едно заведение предпочитано пред останалите.

Културният нюанс също може да бъде от решаващо значение за разбирането на навиците на потребителите и увеличаването на приходите. Пример от статистиката на Glovo е Португалия, където поръчките на традиционни ястия от местни ресторанти са се покачили с 66% преди началото на финала на Европейското.

Бизнесът може да се възползва и от факта, че спортът в днешни дни е мултикултурен феномен. С подходящи стратегии, ресторантите могат да предложат специфични промоции за местното население. Любопитен пример от статистиката показва, че бизнесите, които си сътрудничат с Glovo в Мароко и Нигерия са отбелязали увеличение на промоционалните поръчки в деня на финала на Европейското първенство, в сравнение с предходните шест месеца.

Макар че много ресторанти и магазини вече предлагат бързи доставки, не всички се възползват от правилните платформи, необходими за събиране на полезна информация и увеличаване на приходите. Дигитализирането на услугите в спортното лято на 2024 г. е чудесна възможност за малкия бизнес да бъде едновременно независим и конкурентноспособен.

Последна актуализация: 17:39 | 31.07.24 г.
Специални проекти виж още
Още от Търговия и потребителски стоки виж още
Финанси виж още