Unilever надви очакванията за печалбата за първото полугодие, подкрепена от устойчивото ценообразуване, макар че ръстът на продажбите разочарова, съобщава Ройтерс.
Акциите на производителя на сапуните Dove и сосовете Hellmann’s поскъпнаха с 6,8% в началото на търговията до върха на лондонския индекс FTSE 100 и задържат ръста си.
Unilever отчете ръст от 3,9% на основните продажби през второто тримесечие, което е под увеличението от 4,2%, очаквано от анализаторите в консенсусна оценка на компанията.
Компанията запази прогнозата си за ръста на основните продажби за цялата година от 3% до 5%, основно воден от обема, а очакванията ѝ за основния оперативен марж от най-малко 18% са по-силни от тези на пазара.
Швейцарската Nestle също отчете по-нисък от очаквания ръст на продажбите за полугодието в четвъртък и понижи прогнозата си за цялата година.
„Има много какво да се направи, но оставаме фокусирани върху превръщането на Unilever в бизнес с трайно по-добри резултати“, казва изпълнителният директор Хайн Шумахер в изявление.
След продължителна глобална криза с разходите за живот, някои производители на потребителски стоки намаляват повишенията на цените си, надявайки се да привлекат обратно купувачите, които се насочиха към по-евтини продукти, често под марки на супермаркетите.
Основният ценови ръст на Unilever за тримесечието е по-малък от очакваното на ниво от 1%, но основният ръст на обема на продажби изпревари прогнозите с равнище от 2,9%.
Индустрията се затруднява с нарастващите разходи от няколко години, като всичко от слънчогледово олио и доставката до опаковки, зърнени култури и електроенергия стана по-скъпо по време на и след пандемията и руската инвазия в Украйна.
Основната оперативна печалба на Unilever се е повишила със 17% до 6,1 млрд. евро за шестте месеца до края на юни, надминавайки пазарните очаквания за 5,44 млрд. евро.
Основният оперативен марж се увеличава с 250 базисни пункта до 19,6%, въпреки че компанията очаква да се забави през втората половина.