IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

Групата Nestlé актуализира годишната прогноза при органичен ръст от 2,1% за първото полугодие на 2024 г.

"Нестле България" отчита стабилен органичен вътрешен ръст на продажбите от 7,9%

12:21 | 25.07.24 г.
Автор - снимка
Създател
Снимка: Nestle
Снимка: Nestle

Органичният ръст на продажбите на групата Nestlé е достигнал 2,1% през първата половина на 2024 г. спрямо същия период на миналата година. Реалният вътрешен ръст (RIG) за полугодието е от 0,1%, засилвайки се през второто тримесечие до 2,2%, с широкообхватно подобрение по географски области и категории.

Ръстът при ценообразуването е 2,0%, забавяйки се до 0,6% през второто тримесечие, до голяма степен отразявайки високата база за сравнение през същия период на 2023 г. и увеличените инвестиции в растеж. От географска гледна точка органичният растеж се движи от Европа и нововъзникващите пазари. На развитите пазари органичният ръст на продажбите е 1,0%, дължащ се на по-високите цени, които компенсират отрицателния ръст в обема (RIG). На нововъзникващите пазари органичният ръст е 3,7%, движен от ценообразуването, с почти нулев ръст на обема (RIG).

По продуктова категория:

  • Кафето допринася с най-голям органичен ръст със среден едноцифрен растеж, подкрепен от нашите три водещи световни марки кафе Nescafé, Nespresso и Starbucks.
  • PetCare постига среден едноцифрен ръст, воден от продължаващата инерция за научно обосновани първокласни марки, Purina Pro Plan, Fancy Feast и Purina ONE .
  • Продажбите на шоколадови изделия нарастват с висок едноцифрен темп, водени от KitKat и ключови местни марки.
  • Водата осигурява среден едноцифрен ръст, подкрепен от продължаващата инерция за S.Pellegrino и възстановяване на Perrier.
  • Продажбите на храни за кърмачета нарастват с нисък едноцифрен темп, въз основа на продължаващата инерция при NAN, Lactogen и олигозахариди от човешкото мляко (HMO).
  • Ръстът на Nestlé Health Science става положителен с подобрения в продажбите в повечето сегменти през второто тримесечие. Планът за интеграция е напълно в ход.
  • Млечните продукти остават с почти непроменен ръст, като млечните кулинарните решения постигат стабилен растеж, компенсирайки спада в продажбите на сметаната за кафе и сухото мляко.
  • В групата с кулинарни продукти Maggi постига стабилен растеж, който беше компенсиран от замразената храна в Северна Америка.

По канали органичният ръст на продажбите на дребно възлиза на 2,0% на годишна база. Продажбите от електронната търговия са нараснали с 10,6%, достигайки дял от 18,2% от общите продажби на Групата. Органичният ръст на каналите за продажби извън дома е 3,8%.

Продажбите на дялове в определени подразделения повлияват на продажбите с -0,4%, като до голяма степен те свързани със създаването на съвместно предприятие с PAI Partners за бизнеса на Nestlé със замразена пица в Европа. Разликите във валутните курсове води до намаление на продажбите от 4,4%. Общите отчетени продажби са се свили с -2,7% до 45,0 млрд. швейц. франка.

Прогнозата за цялата 2024 г. е актуализирана: очакваме органичен ръст на продажбите от поне 3%. Очаква се основната печалба на акция при постоянни валутни курсове да се увеличи със среден едноцифрен темп. Очаква се насоката за маржа на оперативната печалба за основна търговска дейност да остане непроменен - с умерено увеличение.

"Нестле България"

„Отбелязването на 30-годишнината на "Нестле" в България в края на първото полугодие на 2024 г. идва заедно с приключването на всички наши планове и действия, за да постигнем добър и стабилен резултат от 7,9% органичен ръст. Истинската сила за добро в екипа на "Нестле" е двигателят на това постижение. Оставаме фокусирани върху предоставянето на оперативния "Нестле" модел, фокус върху нашите социални ангажименти и продължаваме да подкрепяме социални групи в нужда“, коментира Петър Стоилов, изпълнителен директор на "Нестле България".

За първото полугодие на 2024 г., в което компанията отбеляза своята 30-годишнина на българския пазар, "Нестле България" отчита стабилен вътрешен ръст на продажбите от 7,9%.

Последна актуализация: 12:22 | 25.07.24 г.
Специални проекти виж още
Още от Търговия и потребителски стоки виж още
Финанси виж още