Nestle отчете ръст на продажбите за полугодието под прогнозата на анализаторите в четвъртък и понижи перспективите си за растежа на годишните органични продажби до поне 3% от около 4% по-рано, съобщава Ройтерс.
Най-голямата компания за пакетирани храни в света заяви, че цените са намалели по-бързо от очакваното, което я е накарало да промени прогнозата си.
Производителят на шоколадчетата KitKat, кафето Nespresso и подправката Maggi е успял да увеличи обема на продажбите си на фона на опасения, че ценовите повишения ще отблъснат потребителите.
Увеличенията на цените в сектора се упокоиха след години повишаване. Компании от Unilever до Nestle предупредиха, че ще дадат приоритет на възстановяването на обема изгубени продажби, след като по-предпазливите към разходите потребители са насочиха към по-евтини брандове.
Реалният вътрешен растеж на Nestle – метрика за обема продажби, е достигнал 0,1% през първото полугодие на 2024 г., докато анализаторите очакваха спад от 0,5%.
Швейцарската компания отново повиши цените си с 2% - под увеличението от 3%, очаквано от анализаторите, отбелязвайки продължаващо забавяне на ценовите повишения.
Органичните продажби на Nestle са нараснали с 2,1% през първата половина на 2024 г., което е под средната оценка за растеж от 2,5% в консенсусна прогноза, предоставена от компанията.
Основната оперативна печалба възлиза на 7,8 млрд. швейцарски франка (8,84 млрд. долара), което в съответствие с консенсусната оценка на 20 анализатори за 7,81 млрд. франка.