Продажбите на Remy Cointreau са се понижили през първото тримесечие на финансовата година, тъй като производителят на коняк е засегнат от спад на търсенето в САЩ и проблеми на пазара в Югоизточна Азия, предаде Bloomberg.
Приходите са намалели с 15,6% на органична база, съобщи френският производител на коняк Remy Martin в сряда. Резултатът се оказа по-лош от прогнозите за спад от 10,8%, направени в проучване на Bloomberg сред анализатори.
Акциите на Remy поевтиняха с 2,2% в началото на борсовата сесия на Парижката фондова борса. През последните 12 месеца те са надолу с 51%.
Производителите на спиртни напитки са изправени пред намаляващо търсене в САЩ и проблеми в Китай след бума на продажбите от времето на пандемията от Covid-19. Акциите на Remy са се сринали почти наполовина през последната година, което е по-слабо представяне от това на по-големите конкуренти Diageo и Pernod Ricard.
„В САЩ изчерпването на запасите продължи да се отразява тежко на продажбите на пазара, който се бори с ожесточената промоционална среда и пониженото потребителско търсене“, се казва в изявление на Remy.
В Азиатско-Тихоокеанския регион се отбеляза „лек спад“, повлиян от високата база за сравнение, забавянето в Китай и влошеното потребление в Югоизточна Азия, се посочва още в изявлението.
Все пак компанията потвърди целите си за 2024-25 г., като прогнозира постепенно възстановяване на продажбите през периода. През първото полугодие на фискалната година вероятно ще се наблюдават допълнителни корекции на запасите в САЩ и „смесени нива на потребление“ в Европа.