Carlsberg ще придобие Britvic благодарение на подобрена оферта, която оценява британския производител на безалкохолни напитки на 3,3 млрд. паунда (4,2 млрд. долара), пише Bloomberg.
Датската пивоварна предлага 1315 пенса за акция, докато се опитва да разшири присъствието си във Великобритания и отвъд бирата. Бордът на Britvic подкрепя сделката, включваща 36% премия към цената на акциите, преди да бъде разкрита новината за интереса към придобиването.
Carlsberg вече отправи две по-ранни оферти – за 1200 и 1250 пенса на акция, но те бяха отхвърлени от борда на Britvic.
Историята на Britvic може да се проследи назад до 30-те години на миналия век. Днес тя е глобална организация с над 35 бранда, включително J20 и Robinsons, продавани в над 100 държави.
Анализатори от Jefferies заявиха, че сделката е с нисък риск и с атрактивни финанснови показатели, като помага на един от най-трудните пазари на Carlsberg.
Новата оферта от Carlsberg е отправена, след като PepsiCo, която има споразумения за бутилиране с двете фирми, се съгласи да се откаже от клауза за смяна на контрола в договора си с Britvic, която потенциално би могла да ѝ позволи да провали сделката.
Carlsberg заяви, че интересът ѝ към Britvic е в съответствие с нейната стратегия, обявена през февруари, която включва експанзия отвъд бирата. Марки като сайдера Somersby и Garage формират 2% от обемите му. Гигантът възнамерява да създаде компания за напитки в Обединеното кралство, наречена Carlsberg Britvic.
Споразумението също така увеличава присъствието на Carlsberg в Западна Европа, където в понеделник компанията обяви сделка за изкупуване на партньорския дял в пивоварната в Обединеното кралство с веригата пъбове Marston’s.
Britvic е най-новата британска компания, придобита от чуждестранен купувач на фона на притесненията за бъдещето на капиталовите пазари в страната. Миналата година листнатата на борсата в Лондон Hotel Chocolat Group обяви, че ще бъде погълната за 534 млн. паунда от американския производител на сладкарски изделия Mars.