IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

McDonald’s изгуби частично търговската си марка върху Big Mac в ЕС

Решението на Общия съд на ЕС означава, че всяка компания в съюза сега може да използва името, за да продава продукти с пилешко месо

18:44 | 05.06.24 г.
Снимка: Bloomberg
Снимка: Bloomberg

McDonald's вече няма ексклузивното право да нарича сандвичите си с пилешко месо, продавани в Европейския съюз, Big Mac, осъди съд на ЕС в сряда, съобщава Wall Street Journal.

Решението означава, че всяка компания в съюза сега може да използва името, за да продава продукти с пилешко месо и да използва думата Mac в името на компанията си.

Решението бе издадено, след като ирландската верига ресторанти за бързо хранене Supermac’s по-рано се опита да запази като търговска марка името и логото си в ЕС, опитвайки се да се разшири в континентална Европа. Ходът първоначално бе блокиран от McDonald's заради търговската марка върху своя Big Mac, която покриваше използването на псевдонима за имена на храни и ресторанти.

През 2017 г. обаче Supermac’s подаде заявление за отмяна на десетилетната търговска марка в ЕС на McDonald's за използването на името Big Mac, твърдейки, че американският гигант за бързо хранене не е използвал търговската марка за истинска употреба в редица хранителни продукти или по-конкретно в имена на ресторанти.

Впоследствие Службата за интелектуална собственост на ЕС отмени широкото покритие на търговската марка за всички стоки и услуги – решение, което до голяма степен беше отменено след жалба от McDonald’s, която отново блокира възможността на Supermac’s да запази търговска марка с името си.

В решение от сряда обаче базираният в Люксембург Общ съд на ЕС застана частично на страната на Supermac’s, ограничавайки покритието на търговската марка McDonald’s. В него се казва, че McDonald's не е доказала реална употреба на името Big Mac в рамките на непрекъснат период от пет години в ЕС във връзка със сандвичи с пилешко месо, продукти от птиче месо или в името на своите ресторанти.

„McDonald’s губи търговската марка в ЕС Big Mac по отношение на птичи продукти“, постанови съдът. Компанията запазва търговската марка Big Mac в рамките на съюза по отношение на телешките си бургери.

„Това е важно решение, което възприема подход на здравия разум към използването на търговски марки от големи мултинационални компании“, каза управляващият директор на Supermac's Пат Макдона.

Supermac's отваря първите си ресторанти през 1978 г. и сега управлява повече от 100 места в Ирландия, продавайки продукти, сред които телешки и пилешки бургери, пилешки хапки, закуски и салати.

McDonald’s има близо два месеца и половина, за да подаде жалба до най-висшата инстанция в Европа – Съда на ЕС.

„Решението на Общия съд на ЕС не засяга правото ни да използваме търговската марка Big Mac“, казва говорител на McDonald’s в изявление по имейл.

Supermac’s продължава да води спор с McDonald’s по същата търговска марка в Обединеното кралство, тъй като законът за търговските марки на ЕС вече не се прилага след излизането на страната от съюза. Компанията очаква да има изслушване в съда в Обединеното кралство в рамките на следващия месец.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 18:44 | 05.06.24 г.
Специални проекти виж още
Още от Търговия и потребителски стоки виж още

Коментари

Финанси виж още