IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

Производителят на шоколад Barry Callebaut запазва продажбите си въпреки поскъпващото какао

Оперативната печалба на компанията е по-ниска от очакваното заради еднократни разходи

15:14 | 10.04.24 г.
Снимка: БГНЕС/ЕПА
Снимка: БГНЕС/ЕПА

Производителят на шоколад Barry Callebaut отчете в сряда слаб ръст в обема на продажбите си за първото полугодие, с което облекчи опасенията, че рязкото покачване на цените на какаото и други инфлационни фактори може да повлияят негативно на търсенето. Това доведе до поскъпване на акциите му с 10%, съобщава Ройтерс.

Ръстът от 0,7% в обема на продажбите за шестте месеца до 29 февруари съответства на насоките на швейцарската компания, че те ще останат без промяна за годината – цел, която предприятието потвърди.

След новината акциите на компанията, която е доставчик на шоколад за сладоледите Magnum на Unilever и десертчетата KitKat на Nestle, се търгуват с повишение от около 8% в рамките на деня. 

Анализаторът на Vontobel Жан-Филип Берчи заяви, че данните за обема на продажбите са обнадеждаващи, като се има предвид скокът в цените на суровините.

Цените на какаото се увеличиха повече от три пъти през последната година, след като болести и неблагоприятни климатични условия в Гана и съседната Кот д'Ивоар – най-големите производители на какао в света – засегнаха производството.

Barry Callebaut е добре заредена с какаови зърна благодарение на конкурентното си предимство в снабдяването, заяви главният изпълнителен директор на компанията Питър Фелд.

„Онова, което бързо расте, в друг момент бързо се понижава“, каза той в конферентен разговор, имайки предвид цените на какаото.

Финансовият директор Питър Ванесте заяви, че вижда постоянна положителна тенденция в търсенето на какао, въпреки че „особено рязкото повишаване на цените може да окаже влияние върху търсенето в краткосрочен план“.

Базираната в Цюрих компания обяви, че оперативната печалба за периода е по-ниска от очакваното. Причина за това са еднократни разходи, предизвикани от плана ѝ за трансформация, който наред с други неща цели и да намали разходите и да ускори пускането на продукти на пазара.

Печалбата преди лихви и данъци е намаляла с 40% до 178 млн. швейцарски франка (197 млн. долара), което се различава от прогнозираните от анализаторите 266 млн. франка.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 15:14 | 10.04.24 г.
Специални проекти виж още
Най-четени новини
Още от Търговия и потребителски стоки виж още

Коментари

Финанси виж още