Швейцарската потребителска група Nestle е изправена пред официално искане от някои акционери, включително Legal & General Investment Management, значително да подобри обема здравословни храни, които продава, съобщава Ройтерс.
Коалиция от инвеститори, водени от ShareAction, е подала резолюция, с която иска производителят на шоколадите Kit Kat да постави цели за увеличаване на продажбите на по-здравословните храни в момент на увеличаващи се проблеми със здравето, свързани с лошото хранене по света. Коалицията иска още Nestle да приложи международно приети стандарти, които определят какво е здравословна храна.
За да бъдат приети исканията, в подкрепа трябва да гласуват поне 50% плюс един вот от регистрирания акционерен капитал, представен на годишното общо събрание през април.
Расте натискът върху компаниите за храни гамата им от продукти да стане по-здравословна, особено след като затлъстяването се превръща в световна здравна криза в голяма част от развития свят и се засилва на развиващите се пазари. Според Световната здравна организация (СЗО) нездравословните диети са движещ фактор за глобалния ръст на затлъстяването, увеличавайки риска от диабет, сърдечни заболявания, инсулт и някои видове рак. Здравната агенция изчислява, че затлъстяването ще струва на световната икономика 4,3 трлн. долара годишно до 2035 г.
ShareAction предприема стъпката около шест месеца, след като благотворителната организация за отговорно инвестиране разкритикува най-големия производител на храни в света, че разчита „твърде много на продажби на по-малко здравословни храни“ и не прави достатъчно, за да увеличи продажбите на питателните продукти.
Макар че оттогава насам има обсъждания по темата с Nestle, те са достигнали до „задънена улица“, посочва Мариа Ларсон Ортино, старши глобален ESG мениджър в LGIM.
„Компанията твърди в своята мисия, че продуктите ѝ имат „силата да подобряват живота“, а в действителност три четвърти от световните продажби на Nestle са на нездравословни продукти, съдържащи високи нива на сол, захар и мазнини“, казва Катрин Хауърт, главен изпълнителен директор на ShareAction.
Тя добавя, че тъй като Nestle „последователно не успява“ да определи как ще пренасочи баланса на продажбите си към по-здравословни хранителни опции, инвеститорите е трябвало да представят резолюция на годишното общо събрание на компанията.
Nestle заяви, че ShareAction се прицелва в грешната компания и ще „трябва да се съгласи да не се съгласи“ с коалицията на инвеститорите. Твърдението, че 75% от продажбите на компанията са нездравословни, е погрешно, каза говорител, добавяйки, че Nestle е първата компания за храни, която измерва хранителната стойност на цялото си портфолио спрямо одобрена от правителството рейтингова система.
„Нашата цел е да постигнем успех във всички сегменти на нашето портфолио, като гарантираме, че реагираме отговорно на разнообразните нужди и предпочитания на всички наши потребители“, добави той.