Френската група за хранителни стоки Danone обяви в четвъртък, че започва годината с увереност, след като през 2023 г. е постигнала силен ръст на продажбите в горния край на прогнозирания диапазон и е подобрила маржа на печалбата си, тъй като по-високите цени са компенсирани по-слабите обеми, съобщава Ройтерс.
„Надграждайки върху положителната инерция от 2023 г., започваме тази финансова година с увереност в нашата стратегия Renew”, каза главният изпълнителен директор Антоан дьо Сен-Африк в изявление.
На фона на окуражаващите значи за най-големия производител на млечни продукти в света Сен-Африк подчерта „видимия напредък“ на бизнеса с млечни и растителни продукти в Европа и обема продажби на групата, който е бил положителен през четвъртото тримесечие при спадащи цени.
За 2024 г. Danone заяви, че прогнозата ѝ е в съответствие със средносрочните амбиции за ръста на сравнимите продажби от 3-5%, с умерено подобрение на оперативния марж.
Гигантът в хранителните продукти, който притежава марки включително водите Evian и Badoit и млечния бранд Activia, отчете продажби за 2023 г. от 27,619 млрд. евро, т.е. ръст от 7%, който е в горния край на насоките за повишение от 6%-7% и съответства на прогнозите на анализаторите.
Оперативният марж за цялата 2023 година е нараснал до 12,6% от продажбите спрямо 12,2% през 2022 г., като средната оценка на анализаторите бе за 12,5%.
За четвъртото тримесечие до 31 декември продажбите са се увеличили с 5,1%, леко над пазарните оценки за 5%, с принос и от трите основни бизнеса – млечни и растителни продукти, специализирани храни и води.
Danone, подобно на конкурентите си Nestle и Unilever увеличава цените, за да се справи с по-скъпите суровини и по-високи разходи по веригата на доставки.
Това обаче предизвика опасения, че компаниите вдигат цените твърде много на фона на криза с разходите за живот, при която собствените марки на супермаркетите отнемат пазарен дял.
С рекорден паричен поток от 2,6 млрд. евро през 2023 г. Danone заяви, че ще увеличи дивидента с 5% до 2,10 евро.