Британският търговец на дребно Marks & Spencer в четвъртък отчете по-добър от очакваното ръст от 8,1% на сравнимите продажби през коледния период в резултат на силно увеличение при храните и стабилно представяне на дрехите за жени, съобщава Ройтерс.
Сравнимите продажби при храните са се повишили с 9,9% през 13-те седмици до 30 декември – над дори най-оптимистичните прогнози на анализаторите, а ръстът при дрехите и стоките за дома от 4,8% също е значително над пазарните очаквания за 2,8%.
Групата заяви, че при храните се е представила най-добре на британския пазар на хранителни стоки с ръст на обема от 7%, а категориите дрехи и стоки за дома също са задминали конкурентите.
Главният изпълнителен директор Стюарт Мачин заяви, че M&S е имала „устойчива инерция при продажбите“ при храните, както и дрехите и стоките за дома около Коледа.
„Навлизаме в 2024 г. с бодра стъпка, но и с ясен поглед върху краткосрочните предизвикателства“, каза той.
140-годишната група, чиито качествени хранителни предложения са любими на потребителите около Коледа, заяви, че е изправена пред допълнителни увеличения на разходите заради инфлация при заплатите и бизнес ставки.
Компанията заяви обаче, че силното представяне около Коледа носи увереност, че ще изпълни прогнозите за тази година.
Анализаторите в момента очаква некоригирана печалба преди данъците за цялата година от 663 млн. паунда спрямо 482 млн. паунда за финансовата 2022/23 година.