IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

Американците са похарчили 222 млрд. долара онлайн по празниците

Възможността за отложено плащане и промоциите са насърчили потребителите да харчат повече

17:04 | 04.01.24 г.
Снимка: Pixabay
Снимка: Pixabay

С 4,9% са нараснали онлайн разходите на американските потребители по време на празниците в края на 2023 г., сочи доклад на Adobe Analytics, цитиран от Ройтерс. Засилените промоции на стоки като електронни устройства и облекла, както и възможностите за отложено плащане, са подхранили апетита на потребителите.

Между 1 ноември и 31 декември 2023 г. американците са похарчили 222,1 млрд. долара онлайн, с което са надвишили леко прогнозите на Adobe за сума в размер на 221,8 млрд. долара. Година по-рано ръстът на разходите онлайн бе 3,5%.

Сериозните отстъпки на всичко от телевизори, смарт устройства и таблети до спортни стоки и мебели по време на Киберпонеделника, Деня на благодарността и Черния петък са насърчили и предпазливите купувачи да разтворят портфейлите си.

Потребителите са се насочили към възможности за отложено плащане, тип "купи сега, плати по-късно", като използването на такива опции е нараснало с 14%.

„В несигурна среда на търсене търговците на дребно заложиха на отстъпки и гъвкави методи на плащане, за да привлекат купувачите през този празничен сезон“, заяви Вивек Пандя, водещ анализатор в Adobe Digital Insights. Според доклада онлайн разходите през периода са били стимулирани от ново потребителско търсене, а не от по-високи цени.

Данни от американското Министерство на труда показват, че производствените цени в САЩ са останали без промяна през ноември, засилвайки признаците за отслабване на общата инфлация, отбелязва Ройтерс.

Въпреки че празничните продажби са отбелязали ръст през тази година, скоростта на нарастване е по-бавна от нивата преди пандемията от Covid-19. Преди седмица доклад на Mastercard SpendingPulse показа, че нарастването на продажбите на дребно в САЩ в периода между 1 ноември и 24 декември е по-слабо от очакваното.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 17:04 | 04.01.24 г.
Специални проекти виж още
Най-четени новини
Още от Търговия и потребителски стоки виж още

Коментари

Финанси виж още