Френската група за хранителни продукти Danone заяви във вторник, че е подписала споразумение за продажбата на подразделенията си за премиум органични млечни продукти в САЩ на инвестиционната компания Platinum Equity, съобщава Ройтерс.
Продажбата на бизнесите Horizon Organic и Wallaby е част от прегледа на портфолиото на компанията и програмата за ротация на активите, обявена през март 2022 г., заяви Danone в съобщение, без да разкрива финансовите детайли на сделката.
„Тази продажба, когато приключи, ще ни позволи да се концентрираме допълнително върху текущото ни портфолио на силни, фокусирани върху здравето брандове и да реинвестираме в нашите приоритети на растеж“, казва главният изпълнителен директор на Danone Антоан дьо Сен-Африк.
Danone ще запази миноритарен дял в бизнеса, добавя компанията.
Danone отказва да коментира стойността на сделката, но добавя, че продажбата ще има влияние върху финансовото ѝ представяне за 2024 г.
Platinum Equity не е отговорила веднага на искането на Ройтерс за коментар по стойността на сделката.
Базираната в Париж компания каза миналия януари, че проучва стратегически възможности, включително потенциална продажба, за бизнеса си с органични млечни продукти в САЩ.
Бизнесът на Danone с органични млечни продукти в САЩ се състои от брандовете Horizon Organic and Wallaby с портфолио от органични млечни продукти, включително мляко, сметана, йогурт, сирене и масло.
Той формира около 3% от световните приходи на Danone и има размиващо въздействие върху ръста на сравнимите продажби на Danone и повтарящия се оперативен марж през 2022 г.