С високата си разпознаваемост и популярност Black Friday традиционно откроява водещите тенденции за развитието на електронната търговия в България. Тази година 75,3% от българите, живеещи в градски райони, на възраст между 18 и 55 г. споделиха намерение да закупят поне един продукт по време на Black Friday, което е стабилна възходяща тенденция в сравнение със 72,7% през 2022 г.** По-висок заделен бюджет, една дестинация за различни видове покупки, ръст на поръчките, платени с карта, са акцентите на eMAG Black Friday (Crazy season) 2023* през уикенда. Кампанията стартира на 17 ноември и ще продължи до 27 ноември 2023 г.
В 11-ото издание на шопинг кампанията на онлайн ритейлъра в България клиентите са направили поръчки на обща стойност 60,8 млн. лева за първите 3 дни на кампанията, 17-19 ноември. Продуктите са от различни категории, предлагани както от eMAG, така и от 3739 Marketplace търговци на платформата. Сред най-популярните са детски стоки, продукти за ежедневието и домашния любимец, големи и малки домакински уреди, парфюми, лична грижа и козметика и, разбира се, телефони, таблети и джаджи. Това издание потвърди, че хората са готови да похарчат повече за атрактивните сделки по време на кампанията и са се възползвали от момента, за да купуват както дълготрайни стоки, така и такива за ежедневна употреба. Клиентите са закупили средно 3 продукта и част от тях са избрали и опцията за безлихвено плащане на вноски.
От необичайните оферти, предлагани от търговци на платформата специално за кампанията, голям интерес са привлекли благородни метали и монети, ваучери за гориво, автомобили под наем и почивки. Резултатите от кампанията потвърждават водещи тенденции в развитието на електронната търговия в България: консолидиране на поръчките от една дестинация за различни видове покупки, посещения, идващи предимно от мобилни устройства, и ръст на картовите плащания (28,4% спрямо 26,91% през 2022 г.).
Поръчките с най-висока средна стойност на ниво клиент в петък, 17 ноември, са от Столична община – 423 лв./клиент, Пловдив – 401 лв./клиент, Варна – 395 лв./клиент, Бургас – 363 лв./клиент, Русе – 397 лв./клиент, Стара Загора – 364 лв./клиент, Плевен – 322 лв./клиент, Велико Търново – 314 лв./клиент, Перник – 366 лв./клиент, Казанлък – 409 лв./клиент, Шумен – 335 лв./клиент. Поръчката с най-много броя продукти съдържа 94 продукта от различни категории и е на стойност 364,93 лв.
Не малка част от поръчките, направени през eMAG Black Friday (Crazy season) уикенд, ще бъдат доставени до денонощни автоматични станции на easybox, като първите поръчки бяха доставени в easybox още през първия ден на кампанията.
„Тазгодишният eMAG Black Friday потвърди, че електронната търговия вече е константа в навиците за пазаруване на българите, с потенциал да отговори на очакванията на клиентите по отношение на разнообразие от продуктови категории, добри оферти, различни начини на доставка и плащане. На eMAG Black Friday (Crazy season) уикенд платформата имаше над 3 милиона посещения, като потребителите разполагаха с избор от разнообразни продукти, включени в кампанията, а 3 от 4 оферти, част от eMAG Black Friday, бяха с най-ниска цена на платформата за годината.*** Над 13 000 са новите клиенти, които са направили поръчки – това е ясен индикатор за продължаващото нарастване на доверието в електронната търговия и популярността на кампанията, в която могат да се намерят добри оферти за всеки вкус и бюджет“, коментира Силвиу Гугуи, управител на eMAG България.
Водещи тенденции на eMAG Black Friday(Crazy season) 2023, уикенд 17-19 ноември:
- Една дестинация за различни видове покупки и разнообразяване на пазарската количка. Всеки клиент е купил средно 3 продукта;
- Потребителите са отделили средно по 720 лв. за своите поръчки в първите часове на кампанията;
- Средната стойност на пазарската количка за eMAG Black Friday (Crazy season) уикенд е 293 лв.;
- Посещенията през мобилни устройства са 77% от общия брой посещения;
- 53,17% са направените поръчки от мобилното приложение eMAG;
- Плащане с карта: 28,4% от поръчките са платени онлайн, най-високият процент до момента, тъй като повече клиенти предпочитат да използват този лесен начин на плащане.
Акценти от началото на eMAG Black Friday 2023:
- 3 от 4 оферти на най-ниската цена за годината в платформата eMAG;
- Най-бързата поръчка е направена за 7 секунди, на обща стойност 1736,99 лв.;
- 850 поръчки, направени през първата минута на кампанията;
- „Златната секунда” – 8:49:34 ч. (98 бр. поръчани продукти, на обща стойност 6 240,53 лв.)
- Поръчан продукт с най-висока стойност: Телевизор Sony BRAVIA OLED 77A95L, 77" (195 см), Smart Google TV, 4K Ultra HD, 100 Hz, class G (Model 2023) – 10 499,99 лв.;
- Офертите продължават до края на кампанията, 27 ноември 2023 г.
Трите поръчани продукта с най-висока стойност са:
- Телевизор Sony BRAVIA OLED 77A95L, 77" (195 см), Smart Google TV, 4K Ultra HD, 100 Hz, class G (Model 2023) – 10 499,99 лв.
- Лаптоп Apple MacBook Pro 14", Apple M3 Max, 14-ядрен CPU и 30-ядрен GPU, 1TB SSD, Silver, INT KB – 8099,99 лв.;
- Delphi Н2 воден йонизатор и пречиствател (машина за водородна вода) – 6250 лв.
Топ категории и брой продукти, поръчани от тях:
- Детски артикули и играчки – 70 126 бр.
- Продукти за всеки ден за семейството и домашния любимец – 56 178 бр.
- Големи и малки електроуреди – 53 507 бр.
- Мебели и продукти за дома – 51 014 бр.
- Парфюми, лична грижа и козметика – 45 715 бр.
- Телефони, таблети и джаджи – 28 553 бр.
- ТВ, електроника, фото & gaming – 27 968 бр.
- Лаптопи, ИТ продукти и офис – 23 838 бр.
- Градина, инструменти и авто – 17 788 бр.
* eMAG Black Friday (Crazy season) уикенд се отнася за периода от 17.11.2023, 7:06 ч., до 19.11.2023, 23:59 ч.
** Проучването е поръчано от eMAG и проведено от Kantar чрез лични интервюта и попълване на въпросник на таблет между 16 и 26 октомври 2023 г. сред национално представителна градска извадка от 1025 респонденти на възраст между 18 и 55 години. Проучването в България е част от регионално проучване, проведено също в Румъния и Унгария.
*** Важи за периода 1.01-17.11.2023 г. и не се отнася за продукти извън платформата emag.bg.