IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

„Лидл България“ надскочи целта си за по-малко пластмаса

Компанията работи систематично за затваряне на жизнения цикъл на суровината

12:15 | 16.10.23 г.
Автор - снимка
Създател
Снимка: „Лидл България“
Снимка: „Лидл България“

В началото на октомври тази година „Лидл България“ представи актуални данни за своя напредък по целите си за пластмасата през 2022 г. Компанията е намалила с 27% пластмасата в опаковките на продуктите собствена марка. Това надхвърля със 7% предварително поставената цел от 20% до 2025 г. Надграждайки този успех, сега ритейлърът има амбицията да намали с 30% използваната пластмаса в опаковките на своите продукти до 2025 г. и отсега се ангажира този процент да стане 35% до 2027 г.

Наред с това, „Лидл България“ отчете отлични резултати и по отношение на повишаването на рециклируемостта на опаковките на собствените си марки продукти, като през изминалата година достигна забележителния процент на рециклируемост от 63%. За сравнение средният резултат за цялата група Schwarz, част от която е и Lidl, е 53,2%. По отношение на влагането на рециклиран материал „Лидл България“ е средно с 16% съдържание в опаковките си, което е близо до средната стойност от 16,8% за Lidl на глобално ниво.

Усилията на компанията за намаляване на пластмасата и подобряване на възможностите за рециклиране са част от международната стратегия за пластмасата на Schwarz Group - REset Plastic. Напредъкът по целите в нея отразява отговорния подход на „Лидл България“ към суровината, който се изразява в множество проекти, целящи затваряне на жизнения цикъл на пластмасата и премахването й от природата. През март тази година, в партньорство с Kaufland, отново подразделение на Schwarz Group, компанията направи голяма крачка към устойчивото управление на ресурсите чрез пускането на първия пилотен проект с автомати за обратно приемане на еднократни опаковки у нас. В тях срещу всяка върната пластмасова бутилка или кен, клиентите получават ековаучер от 5 стотинки. Машините на „Лидл България“ са поставени в десет магазина в девет града в страната, а основната им цел е да подпомогнат реализирането на модела „от бутилка в бутилка“, с който е възможна повторната употреба.

Като част от по-широкия обхват на стратегията, свързана с пластмасата, служителите на „Лидл България“ и техните семействата се включиха и в международната инициатива на Schwarz Group - „River CleanUp Collective: Заедно за по-чисти реки“. В края на септември близо 100 души успяха да съберат над два тона отпадъци от река Тополница в района на Копривщица, предотвратявайки тяхното негативно влияния за околната среда.

Последна актуализация: 12:15 | 16.10.23 г.
Специални проекти виж още
Още от Търговия и потребителски стоки виж още
Финанси виж още