IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Идеалният колега е екипен играч, ориентиран към постигането на високи резултати

За свободата да реализираш успешните идеи и иновативната One Stop Shopping концепция на Kaufland, разказва Петър Пекалиев, ръководител „Централно управление на недвижимостите“

15:54 | 11.10.23 г.
Съдържание на Kaufland България
Снимка: Kaufland България
Снимка: Kaufland България

За свободата да реализираш успешните идеи, иновативната One Stop Shopping концепция на Kaufland, динамиката и пътя си в компанията - един разговор с Петър Пекалиев, ръководител „Централно управление на недвижимостите“ в Kaufland България.

Г-н Пекалиев, разкажете ни с какво се занимавате?

Мога да ви споделя за последния ни проект, с който се гордеем изключително много. Това е откриването на нашия нов хипермаркет в ж.к. "Люлин-3", където заработи първият обект на нов бранд аптека – BENU на Група "ФЬОНИКС". Новият бранд е доказателство, че ние се развиваме заедно с всички наши партньори, предоставяйки нужните услуги за нашите клиенти. Това е и в основата на работата ни – да анализираме нуждите на потребителите в районите, в които имаме хипермаркети, и да им предоставяме допълнителните услуги, от които се нуждаят.

Стратегическото партньорство между Kaufland и BENU България е стъпка от развитието на така наречената ни концепция One Stop Shopping – пазаруване, при което клиентите могат да намерят всичко, което им е необходимо, на едно място. Близо 70% от потребителите ни подчертават, че мотивацията им за избор на място за пазаруване се определя от възможността да се комбинира с допълнителни активности и услуги. Според наши вътрешни анализи върху потребителското поведение над 72% от пазаруващите седмичен семеен пазар предпочитат да съчетаят пазаруването си с посещението на други обекти -  аптека, разплащателни услуги, пекарни за ядки, топли точки...

Петър Пекалиев, ръководител „Централно управление на недвижимостите“ в Kaufland България

Петър Пекалиев, ръководител „Централно управление на недвижимостите“ в Kaufland България, има богат корпоративен опит, като последните 10 години е част от екипа на Kaufland България. От постъпването си в компанията досега Петър е изминал всички йерархични позиции в отдел „Отдаване под наем“. Сред успешно реализираните от него проекти за Kaufland до момента е и цялостното имплементиране на One Stop Shopping концепцията в хипермаркета в кв. Трошево (гр. Варна), включително и изграждането в него на първата за веригата вътрешна вертикална детска площадка. Въвеждането на суши концепцията в магазините на ритейлъра също е негов успех, както и реализацията на множество други външни търговски концепции, сред които са първата за Kaufland външна аптека и последващото ѝ мултиплициране за филиали без концесионерни площи, както и изграждащата се в момента mini търговска зона в гр. Сандански.

А какво е да си ръководител на „Централно управление на недвижимостите“?

На първо място – признание, но и голямо предизвикателство. Аз и колегите ми отговаряме за изграждането и развитието на One Stop Shopping концепцията на Kaufland. Това включва всички търговски площи, разположени в следкасова зона на всеки филиал, както и тези на територията на паркингите ни. Работата е изключително динамична и високите ни постижения са благодарение на екипа, който към момента включва 13 човека, като 90% от тях са дългогодишни служители в компанията.

Какви качества трябва да притежава един експерт "Отдаване под наем", за да бъде идеалният кандидат?

Идеалният кандидат ли... Работата ни е изключително динамична, какъвто трябва да бъде и идеалният кандидат. Всеки колега отговаря за поверения му регион и филиали, като трябва да познава пазара на недвижими имоти и да се интересува от новостите и възможностите, които предоставя. Важно е да комуникира ефективно както с настоящи и потенциални партньори, така и с колеги от компанията, работещи по съвместни проекти (експанзия, строителство и поддръжка, снабдяване и др.). Идеалният експерт отдаване под наем трябва да може да анализира данни и информация, на база на които да взима информирани и обосновани решения относно поверения му регион и партньори. Трябва да бъде екипен играч, ориентиран към постигането на високи резултати.

Какъв беше Вашият път в компанията, за да стигнете до тази позиция?

Още преди да започна работа в Kaufland, участвах в общ проект с компанията, който ми позволи да се докосна и да опозная различни направления от структурата. Бях впечатлен от мащабите, размаха и динамиката, с които се действа.

Връщайки се назад във времето, мога да обобщя, че едно от нещата, които ми направиха най-силно впечатление, е колко добре организирано е всичко до най-малкия детайл. Всеки път, когато имах казус за разрешаване, той се разрешаваше с едно телефонно обаждане и за минути, защото всеки участник в проекта беше в детайл на това, което прави, и с ясната идея, че проектите трябва да „се движат“, а да не се бавят от излишна бюрокрация.

В тази връзка, смея да твърдя, че постъпването ми в Kaufland беше нещо желано и планирано от мен. Знаех, че е въпрос на време да намеря правилното място.

Така в компанията постъпих на (рождения ми ден) 21.10.2013 г., като началото ми беше именно в „Отдаване под наем“, където отговарях за регион Северна България. Започнах от най-ниското ниво, а през годините имах възможността да участвам в множество и разнообразни проекти, всеки от които беше крачка в моето развитие. До началото на тази година, когато ми беше поверено управлението на отдела.

С концепцията One Stop Shopping печелите много награди, но и най-голямата – признанието на потребителите и удоволствието от преживяването Kaufland. Разкажете ни повече за нея и за стойността на ивнестицията ѝ.

One Stop Shopping представлява възможността, която предоставяме на нашите клиенти да намерят всичко необходимо за тяхната ежеседмична или ежемесечна потребителска кошница на едно място. Именно чрез нашите наематели се опитваме да предоставим на клиентите на Kaufland продукти и услуги, които или не са представени в магазина, или са много слабо засегнати. Изборът на наематели за всеки наш филиал не е произволен, а както вече казах – случва се след детайлно проучване на зоната около магазина, инфраструктурата, клиентите, техните навици и интереси. Вярвам, че само по този начин можем да осигурим правилния микс от наематели, който е ориентиран към съответния клиент.

Относно инвестицията – за последните две години сме инвестирали 40 млн. лв. в модернизирането на част от хипермаркетите ни. Към тях следва да бъде добавена и сумата от над 21 млн. лв., която бе използвана за реновирането на 8 от обектите ни от началото на 2023 г. Благодарение на тях в момента аз и колегите ми управляваме малко над 37 хил. кв.м. търговски площи, разпръснати в 63 филиала из цялата страна. Общият брой на портфолиото ни включва повече от 610 договора с над 110 различни партньора в браншове като аптеки, заведения за хранене, сладкарници, пекарни за ядки, разплащателни услуги и други.

Коя е най-интересната част от работата Ви?

Това е свободата да мислиш „out of the box“ – няма идея, която да не може да бъде реализирана, динамиката да работиш по няколко различни проекта едновременно и контактите или възможността да се срещаш с много и различни предприемачи от цялата страна.

Работата цели оптимален баланс между максимално добрите резултати за компанията и интересите и успеха на наемателите. Това е и причината аз и колегите ми да се чувстваме лично ангажирани с развитието на всеки един от партньорите ни.

Един от най-удовлетворяващите за мен моменти е благодарността на партньорите след реализирани проекти. Смея да твърдя, че това е истинското мерило за нашия успех.

А най-предизвикателната?

Разглеждам One Stop Shopping концепцията ни като един жив организъм, защото с откриването на един магазин или концесионерна зона нашата работа не приключва - и това за мен е най-голямото предизвикателство.

Потребителските навици се променят, което води и до промени както в браншовия микс, така и в асортимента и концепциите на съответните наематели. Това е и причината да работим в много тясно сътрудничество с всички наематели, да вникваме в най-малкия детайл (астортимент, визия и т.н.). Както аз, така и колегите ми трябва да сме запознати във всеки един момент с тенденциите на пазара и от какво се интересуват клиентите. Какво ново има във всеки град, мол или главна улица - и в случай че има нещо ново или интересно, ние трябва да сме в контакт със съответния потенциален партньор, за да можем да обсъдим възможността за съвместно сътрудничество. Може би ще е интересно да спомена, че от 2019 г. Kaufland България няма нито една празна площ именно благодарение на ефективните взаимоотношения, които поддържаме с настоящите ни или потенциални партньори.

Не малка част от нашите партньори са малки, локални семейни фирми, при които се явяваме инициатори на техния растеж. Предоставяме им възможност да стъпят на нови за тях пазари (извън населеното място), като сме стигали до там да съдействаме за разработването на съвместен франчайз модел, предоставяйки възможността на съответния партньор да се развива и в други населени места. Това, от своя страна, пък ни е помагало да развиваме други локални успешни сътрудничества, защото предоставяме възможността да станат франчайзополучатели и да предложат нещо ново и иновативно в съответното населено място.

Предизвикателствата са много и всеки проект има своите специфики и трудности, но вярвам, че ако „гориш“ в това, което правиш, ще гледаш на тях не като на казуси за решаване, а като на възможност да се развиваш и да научиш нещо ново, защото, както е записано на входа на Централния ни офис: „Който не става по-добър, престава да бъде добър“.

Последна актуализация: 14:03 | 12.10.23 г.
Специални проекти виж още
Още от Търговия и потребителски стоки виж още
Финанси виж още