Roark Capital придобива Subway, слагайки край на над 50-годишен период, в който веригата от заведения за бързо хранене беше собственост на две фамилии. Това бележи нова ера за изпитващата проблеми компания, пише CNBC.
С новината приключва и дългият период на продажба на веригата, който започна публично през февруари. Твърди се, че Subway търси 10 млрд. долара за бизнеса си – висока цена, която отблъсна много потенциални кандидати, включително големи ресторантьорски конгломерати. В медиите се появи информация, че сред наддавалите за компанията са TDR Capital и Sycamore Partners.
Сегашното портфолио на Roark включва над десетина вериги ресторанти. Subway изпъква пред тях по брой заведения и генерира по-големи годишни приходи от продажби от Dunkin’ например.
Чрез холдинговата компания Inspire Brands Roark притежава марките Dunkin’, Baskin-Robbins, Sonic, Arby’s Buffalo Wild Wings и Jimmy John’s. Отделно под шапката на Focus Brands фирмата притежава Auntie Anne’s Carvel, Cinnabon, Jamba, McAlister’s, Moe’s Southwest Grill и Schlotzsky’s.
Освен това Roark инвестира 200 млн. долара в Cheesecake Factory в ранните дни на пандемията, за да помогне изпитващата затруднения верига да се справи с кризата.
Subway се опитва да върне бизнеса си към успеха под ръководството на главния изпълнителен директор Джон Чидси, който се присъедини към гиганта през 2019 г. Компанията обнови менюто си и инвестира в технологии. През първата половина на годината приходите ѝ от продажби в обекти, отворени от поне година, са нараснали с 9,8%, което показва, че усилията може би дават плодове.
Основната през 1965 г. от Фред ДеЛука и Питър Бък Subway се разраства от един обект за сандвичи в Кънектикът до глобален гигант с верига ресторанти.
От близо десетилетие обаче приходите от продажби на компанията спадат. Веригата пострада особено след съдебното дело, заведено от бившия ѝ говорител Джаред Фогъл и смъртта на главния изпълнителен директор ДеЛука, които се случиха през 2015 г.
Subway завърши 2022 г. с близо 20 600 търговски обекта, отворени в САЩ, което е под пика от 27 100, достигнат през 2015 г., сочат документи.
Половината от компанията, която беше собственост на ДеЛука, остана в ръцете на семейството му след неговата смърт. Бък, който почина през 2021 г., прехвърли своята част на благотворителна организация, ръководена от синовете му. Чидси коментира пред Restaurant Business Online, че е убедил и двете фамилии да продадат дяловете си.