Американската верига супермаркети Target понижи очакванията си за годишните продажби и печалба, макар че резултатите ѝ за тримесечието задминаха оценките на Wall Street в сряда, възползвайки се от по-малкото намаления и по-добре заредените рафтове, съобщава Ройтерс.
Акциите на компанията, които поевтиняват с почти 16% тази година, поскъпнаха с около 8% в предпазарната търговия, след като стана ясно, че Target е свила инвентара си през второто тримесечие и е ограничила сериозните намаления.
Target, която продава основно стоки извън тези от първа необходимост като електроника и стоки за дома, се опитва да балансира продуктите си, добавяйки повече стоки за ежедневна употреба, докато потребителите ограничават разходите си до необходимите неща заради високи цени.
Инвентарът се е свил със 17% през второто тримесечие, а спадът при стоките извън тези за първа необходимост е от 25%, съобщи Target.
„Отчитаме, че храните и напитките, както и домакинските стоки поемат по-големия дял от портфейлите на американските потребители“, каза главният изпълнителен директор на Target Браян Корнел.
„Гостите са по концерти, ходят на кино... наслаждават се на моментите на преживявания и пазаруват много внимателно стоки извън тези от първа необходимост“, добавя той.
В резултат на това тримесечните приходи на компанията са спаднали с 5%, оставайки под очакванията.
Target сега очаква годишните сравними продажби да се свият с между 4 и 6% спрямо предишната прогноза за спад между 1 и 3% или ръст от 1 до 3%.
Компанията очаква още коригираната печалба на акция за 2023 г. да е от 7 до 8 долара спрямо предишния диапазон от 7,75 до 8,75 долара.
„Резултатите са малко смесени... Мисля, че някои хора може би очакваха много по-лошо тримесечие“, коментира анализаторът на Telsey Advisory Group Джоузеф Фелдман.
На коригирана база Target бележи печалба от 1,80 долара на акция за тримесечието до 29 юли спрямо очаквания за 1,39 долара.
По-големият конкурент Walmart ще представи резултатите си в четвъртък.