Приходите на Nestle SA нараснаха, след като най-голямата компания за хранителни продукти в света повиши цените на храните за домашни любимци Purina и шоколадовите блокчета KitKat, предаде Bloomberg. Приходите са нараснали с 8,7% на органична база през първото полугодие, съобщи компанията в четвъртък. Анализаторите очакваха ръст от 8,4%.
Освен това Nestle повиши долната граница на прогнозния си диапазон за ръста на продажбите за цялата година.
Подобно на много други компании за потребителски стоки, швейцарският производител на Nespresso и Perrier увеличава приходите си, като вдига цените на продуктите си през последните тримесечия, въпреки че обемите на продажбите намаляват. В условията на забавяща се инфлация при цените на стоките компаниите търсят начини да увеличат пазарния си дял и да насърчат потребителите да харчат, въпреки че бюджетите остават ограничени.
За четвърто поредно тримесечие обемът на продажбите намалява, тъй като някои купувачи се въздържат заради по-високите цени и купуват по-малко маркови продукти.
Главният изпълнителен директор на Nestle Марк Шнайдер изрази увереност, че обемът и миксът на продаваните продукти ще се подобрят през останалата част от годината, тъй като ще увеличи разходите за маркетинг.
Продажбите се очаква да нараснат със 7% до 8% през тази година, прогнозират от Nestle. По-рано долната граница на този диапазон беше 6%. Анализаторите предвиждат ръст от 7,6% за 2023 г.
"Винаги си оставяте някаква защита от отрицателни влияния и лично аз очаквам органичния растеж да бъде по-скоро в диапазона 7,5-8%", заяви главният изпълнителен директор Марк Шнайдер в разговор с журналисти.
Компанията изпитва затруднения заради ограничения на капацитета в САЩ, които засягат най-вече продукти като Purina, сметани за кафе и бутилираната вода Perrier.
Брутният марж, мярка за рентабилност, би трябвало да се разшири през второто полугодие след спада през първите шест месеца на годината, се казва в изявлението на Шнайдер.
От Nestle съобщават също, че напредва стратегическият преглед на Palforzia, лекарство за алергия към фъстъци, и се обмислят няколко варианта. Компанията планираше да приключи прегледа през първата половина на 2023 г.
Шнайдер придоби производителя на Palforzia в сделка за 2,6 млрд. долара през 2020 г., която отбеляза един от най-големите му ходове в областта на здравеопазването, откакто пое поста през 2017 г. Nestle обаче отписа по-голямата част от стойността на бизнеса, след като той не постигна добри резултати.