Британската компания Unilever надхвърли прогнозите за ръста на основните продажби, след като повиши цените, за да компенсира по-високите разходи. Това повиши цената на акциите на производителя на сапуните Dove и сладоледа Ben & Jerry, съобщава Ройтерс.
Компанията отчете ръст от 7,9% на основните продажби за второто тримесечие, надвивайки средната прогноза на анализаторите за 6,4% по консенсусна оценка, предоставена от компанията.
Unilever заяви, че очаква ръстът на основните продажби за цялата година да бъде повече от 5% - над многогодишния ѝ диапазон, а ръстът на основните продажби ще продължи да се забавя през годината.
“Ранното ми потапяне в бизнеса потвърждава убеждението ми в силните основи на Unilever”, казва новият главен изпълнителен директор Хайн Шумахер в изявление. Това са първите резултати на Unilever под управлението на Шумахер, който пое поста от Алън Джоуп по-рано този месец.
Основният ръст на цените за второто тримесечие е бил 8,2%, а обемът е спаднал с 0,3%, което е над прогнозите на анализаторите за съответно ръст от 7,7% и спад от 1,2%.
Акциите на Unilever поскъпнаха с 3,9 на сто до 4175 пенса сутринта.
„Това е приятна положителна изненада, тъй като маржовете са на ниво от 17,1%, коментира Йохен Курц, фонд мениджър в германския инвеститор в Unilever Kahler & Kurz Capital, говорейки за оперативния марж на компанията за първото полугодие.
„Ако погледнете отвъд това обаче, старият главен изпълнителен директор Алън каза, че очаква разширяване на маржа през 2023 и 2024 г. – не сме виждали това досега, в общи линии сме виждали оперативният марж да си остава същият“, добавя той.
„Unilever може да се справи много по-добре“, добави Курц.
Unilever заяви, че очаква нетната инфлация при суровините за 2023 г. да бъде около 2 млрд. евро, от които 400 млн. евро се очакват през втората половина.
През февруари компанията прогнозира нетната инфлация при суровините за първото полугодие да е около 1,5 млрд. евро, заявявайки, че ще продължи да повишава цените през първата половина на годината и ще забави тези увеличения през втората половина.
„Преминали сме върха на инфлацията, но високото ниво на ръст на цените в рамките на отчетените от нас числа ще остане“, каза финансовият директор Греъм Пикътли по време на разговор с журналисти във вторник. „По-голямата част от цените, които ще видите, са пренесени цени, докато преминаваме през тримесечията“.
„Там, където наистина променяме бизнеса от гледна точка на фокуса, е към ръст на обема“, каза той, добавяйки, че ситуацията „остава доста нестабилна и несигурна, но определено се движим в правилната посока“.