Френската група за алкохолни напитки Remy Cointreau отчете спад на органичните продажби за първото тримесечие, отразяващ по-слабото търсене в САЩ, по-високата база за сравнение от миналата година и намаляването на запасите. Компанията заяви, че се готви за силно възстановяване на продажбите в САЩ от третото тримесечие, съобщава Ройтерс.
Производителят на коняка Remy Martin и Cointreau представи и прогноза органичните продажби да останат без промяна през цялата 2023/24 финансова година, отразяваща остър спад на продажбите през първото полугодие, последван от силно възстановяване през втората половина на годината.
Продажбите за трите месеца до 30 юни са достигнали 257,5 млн. евро, което показва органичен спад от 35%. Това е в съответствие с консенсусната оценка сред 17 анализатори, събрана от банката, за понижение от 35,6%.
Продажбите на подразделението за коняк са се свили с 44,7% на органична база през тримесечието, тъй като слабите продажби в САЩ са засенчили много силния растеж в Китай, предизвикан от възстановяване на търсенето в барове и ресторанти и ръст на електронната търговия.
За цялата 2023/24 година Remy Cointreau заяви, че очаква „продължаващо силно нормализиране на потреблението в САЩ“ и „силен растеж в останалата част от света, воден от големи увеличения в Китай, много добро представяне в региона ЕМЕА (Европа, Близкия изток и Азия) и останалата част от Азия, както и от бизнес, подобен на нивата, наблюдавани през 2019-20 г., при търговията при пътувания“.
По време на пандемията от Covid-19 Remy Cointreau и конкурентите му, например Pernod Ricard, спечелиха от потребителите, които консумираха по-скъпи видове алкохол у дома.
Има обаче сигнали, че ръстът на алкохолната индустрия се забавя, най-вече в САЩ, тъй като положителните ефекти от пандемията отминават.