Продажбите на дребно в САЩ са се увеличили с повече от очакваното през юни, макар че разходите на потребителите изглеждат стабилни, което вероятно е поддържало икономиката през второто тримесечие, съобщава Ройтерс.
Продажбите на дребно са се повишили с 0,2% миналия месец, обяви Министерство на търговията във вторник. Данните за май бяха коригирани нагоре до ръст от 0,5% вместо 0,3%, както бе съобщено първоначално.
Икономисти, анкетирани от Ройтерс, прогнозираха ръст на продажбите на дребно от 0,5%. Данните включват предимно стоки и не са коригирани спрямо инфлацията. Услугите при храните и местата за хранене и напитки са единствената категория услуги, които се включват в доклада.
Разходите остават устойчиви въпреки увеличението от 500 базисни пункта на лихвените проценти от Федералния резерв от март 2022 г. насам, когато централната банка започна най-бързия цикъл на затягане на паричната политика от над 40 години.
Затегнатият пазар на труда продължава да вдига заплатите, а някои домакинства все още имат спестявания, натрупани по време на пандемията от Covid-19. Покупателната сила на потребителите също постепенно се подобрява, докато инфлацията се забавя.
Без да се включват автомобилите, бензина, строителните материали и хранителните услуги, продажбите на дребно са се увеличили с 0,6% през юни. Данните за май бяха коригирани леко нагоре, за да покажат ръст на т.нар. основни продажби на дребно от 0,3% спрямо преди отчетените 0,2%.
Основните продажби на дребно отговарят по-тясно на компонента потребителски разходи в брутния вътрешен продукти. Стабилното увеличение през юли и възходящата корекция за май предполагат, че потребителските разходи, които формират над две трети от американската икономика, е продължила да се разраства и през последното тримесечие. Темпът обаче вероятно е по-бавен в сравнение с този от първите три месеца, който бе най-бързият от почти две години.
Оценките за икономическия растеж за второто тримесечие стигат 2,3% годишен темп. Икономиката се разрасна с темп от 2,0% през периода януари-март.