Продажбите и печалбата на американската верига от заведения за бързо хранене McDonald’s Corp. за първото тримесечие надхвърлиха прогнозите на анализаторите, съобщи Bloomberg.
Това е пореден знак, че веригата привлича клиенти на фона на упорито повишената инфлация и по-високите цени в менюто си.
Ключовият показател за сравнимите продажби се повиши с близо 13%, по-силно от средната прогноза на анализатори, анкетирани от Bloomberg, за 8,2%. Резултатите в САЩ също леко надминаха прогнозите по този показател, като освен това се е увеличил и сравнимият брой посетители на заведенията.
Печалбата за тримесечието, с изключение на някои позиции, е 2,63 долара на акция, което също надхвърля предварителните оценки.
„На фона на предизвикателна среда търсенето на клиентите за марката McDonald’s остава силно“, коментира главният изпълнителен директор Крис Кемпчински в изявлението, придружаващо резултатите.
Акциите на веригата поевтиняват с 0,8% към 20 часа българско време. Книжата са поскъпнали с 11% от началото на годината до затварянето в понеделник, по-силно от широкия борсов индекс S&P 500.
Резултатите демонстрират устойчивостта на бизнеса на McDonald's, а и на останалите американски заведения за бързо хранене, на фона на високата инфлация при основните стоки, включително храната. McDonald’s заяви, че печели от „стратегическото увеличение на цените на менюто“ в САЩ, както и от ръста на дигиталните продажби и доставка.
Компанията се разглежда като изгоден вариант за хранене по време на икономическа несигурност, като потребителите се пренасочват към заведенията за бързо хранене от конкурентите с по-високи цени. Сравнимите продажби надминаха прогнозите във всички географски райони, със силни резултати в Япония, Австралия, Канада, Франция, Германия и Обединеното кралство. Над половината от приходите на веригата се формират от международните пазари.
Разходите за преструктуриране са намалили печалбата с 18 цента на акция, или 180 млн. долара. В опит да намали разходите компанията обяви по-рано тази година преструктуриране, което включва съкращаване на стотици служители.
McDonald’s намали също пакетите от възнаграждения на някои корпоративни служители.
Кемпчински посочва, че резултатите показват, че стратегията на компанията се отплаща, добавяйки, че компанията вижда „значително подобрение на удовлетвореността на клиентите по целия свят“.