Гръцкият търговец на дребно на играчки Jumbo съобщи, че продажбите му в България са се увеличили с 45% на годишна база през януари и февруари, което съответства на силния старт на годината за цялата група със среден годишен ръст на продажбите от 40%, предава SeeNews.
Само през февруари продажбите на компанията в България са били с 37% по-високи от тези преди година, се казва в съобщение на Jumbo от сряда.
Като цяло продажбите на търговеца на дребно през 2022 г. са нараснали с 14,12% на годишна база до 949 млн. евро. Групата добави, че не е в състояние да предвиди нивата на потребителската търговия през втората половина на годината, но въз основа на наличните данни прогнозата ѝ е за ръст на продажбите с 15% през 2023 г. При очакван брутен марж от около 54% Jumbo очаква нетна печалба от 270-275 млн. евро за 2023 г.
Ръстът на продажбите на групата ще бъде стимулиран от планираното откриване на нов хипермаркет във всяка от страните - Румъния и Кипър, както и със стартирането на онлайн продажби в Румъния.
В сряда акционерите на Jumbo одобриха предложението на ръководството за разпределяне на еднократен брутен дивидент в размер на 1,155 евро на акция, считано от 27 март. През миналата година Jumbo изплати специален брутен дивидент в същия размер на две равни вноски.
Jumbo, която управлява девет магазина в България, заяви през миналия месец, че продажбите ѝ в страната са нараснали със 17% през 2022 г.