IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

Британските супермаркети се изправят срещу германските дискаунтъри Aldi и Lidl

Дискаунтърите държат една трета от сектора в Германия, Полша, Дания и Норвегия, Островът вероятно ще е следващото голямо завоевание

08:38 | 23.02.23 г. 4
Снимка: Bartek Sadowski/Bloomberg
Снимка: Bartek Sadowski/Bloomberg

Големите супермаркети във Великобритания твърдят, че никога не са били по-конкурентни от гледна точка на цени, но техните клиенти все още се стичат към германските дискаунтъри Aldi и Lidl, пише Ройтерс.

А влиянието на дискаунтърите вероятно ще се запази за дълго време, след като главният изпълнителен директор на Aldi Джил Хърли обеща най-ниските цени във Великобритания „независимо от всичко“.

Това принуждава големите играчи във Великобритания – пазарния лидер Tesco, Sainsbury, Asda и Morrisons, да намаляват още разходи, за да не се налага да повишават цените и да задържат купувачите, които понесоха удар от кризата с издръжката за живот.

„Само в периода около Коледа купувачите прехвърлиха покупки за 58 млн. паунда (70 млн. долара) към Lidl от Tesco и Sainsbury’s“, коментира главният изпълнителен директор на Lidl за Великобритания Райън МакДонъл.

„Това не се дължи само на клиенти, които посещават нови магазини“, допълва той.

Дискаунтърите са се оказали големите победители в празничния период, като са привлекли купувачи от всички традиционни групи. Приходите от продажби на Aldi и Lidl са нараснали през декември съответно с 26% и 25%.

Германското дуо вече има дял от над 16% от британския пазар, но анализатори и ръководители в търговията с хранителни стоки очакват той да се удвои за десет години, тъй като двете вериги инвестират стотици милиони паунди в разширяването си. Магазин на Aldi в Лондон. Снимка: Hollie Adams/Bloomberg Магазин на Aldi в Лондон. Снимка: Hollie Adams/Bloomberg

Aldi си поставя за цел да има 1200 магазина във Великобритания до 2025 г. спрямо настоящите 990, а Lidl се стреми към 1100 спрямо над 950 в момента.

Британските вериги не успяват да се конкурират отчасти заради мащаба на двете германски компании, които са относително нови за британския пазар. Lidl и Aldi присъстват в над 30 страни, включително САЩ, където Aldi се представя особено добре. 

7,1%
е пазарният дял на Lidl във Великобритания. Веригата е шеста по големина.

Размерът на дискаунтърите гарантира по-добри условия при преговори с доставчици, а в същото време те имат и по-дългосрочна представа за печалбата си, защото са частна собственост и не трябва да се притесняват за възвръщаемостта за акционерите или цените на акциите.

Дискаунтърите държат над една трета от сектора на супермаркетите в страни като Германия, Полша, Дания и Норвегия, а британският пазар вероятно ще последва примера им.

Aldi Великобритания, собственост на Aldi Süd, сега е четвърта по големина верига магазини за хранителни стоки на Острова с дял от 9,2%, сочат данни на компанията за анализи Kantar, а Lidl, която е част от Schwarz Group, е шеста по големина с дял от 7,1%.

Последна актуализация: 07:14 | 23.02.23 г.
Специални проекти виж още
Най-четени новини
Още от Търговия и потребителски стоки виж още

Коментари

4
rate up comment 0 rate down comment 0
SnaGi
преди 1 година
До: doba, Имам един приятел, който работи в един от най големите производители, работещи с Кауфланд. Казва, една година решихме да не подписваме договора, който ни предлагаха Кауфланд. За цялата година оборота ни падна с 15%. Следващата година, бяхме принудени да подпишем отново договор с тях за пласмент на продукцията ни. Големите обороти се пласират от големите вериги, които иска да пласира обем, работи с тях, който иска да е квартален играч, не подписва. Нещата не са толкова лесни...
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
3
rate up comment 0 rate down comment 0
SnaGi
преди 1 година
До: doba, Може би защото живота така ни е устроен по градовете и потребителите пазаруват от хранителни магазини. Те и да направят онлайн сайт, никога няма да успеят да пласират обема продукция, която биха пласирали в голяма верига.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
2
rate up comment 3 rate down comment 1
doba
преди 1 година
До: Един Българин: и *КОЙ пречи на производителите да си направят сайт за онлайн продажби и да заобиколят веригите?.. Гледам по 2К лв са в мрежата?..
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
1
rate up comment 17 rate down comment 0
Един Българин
преди 1 година
А у нас няма ценова война...напротив вергите се уговарят за да прецакат и проиводители и потребители...
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
Финанси виж още