Компанията за безалкохолни напитки PepsiCo в четвъртък надви оценките на анализаторите за приходите и печалбата за четвъртото тримесечие, възползвайки се от повишенията на цените на газираните си напитки и дребни пакетирани храни, за да се справи с растящите разходи, съобщава Ройтерс.
Съществуващият почти дуопол на пазара за газирани напитки с Coca-Cola е помогнал на PepsiCo да повиши цените през последните няколко тримесечия със слаб отпор, докато се бори с по-високите разходи за транспорт, суровини и труд, както и с влиянието от по-силния долар върху международните приходи.
PepsiCo очаква инфлационния натиск да се запази през 2023 г. и макар че вижда устойчиво потребителско търсене, компанията заяви, че следи за промяна в разходите на потребителите.
Компанията прогнозира годишна печалба под оценките на Wall Street, сигнализирайки, че има вероятност за няколко увеличения на цените, които ще намалят търсенето на газираните ѝ напитки и дребните пакетирани храни на фона на кризата с разходите за живот.
Акциите на PepsiCo поскъпнаха с 1,6% до 174 долара в предпазарната търговия, след като повиши годишния си дивидент с 10% до 5,06 долара на акция.
Подразделението за напитки на компанията в Северна Америка, което включва брандове като Mirinda, 7UPи Gatorade, отбеляза ръст на органичните продажби от 10% през четвъртото тримесечие заради стабилно търсене.
Подразделението Quaker Foods North America обаче бележи спад на оперативната печалба от около 3% до 188 млн. долара, тъй като по-високите разходи за производство са отнели от маржовете.
На коригирана база компанията отчита печалба от 1,67 долар ана акция през четвъртото тримесечие, което е над оценките за 1,65 долара, показват данни на Refinitiv.
PepsiCo отчете нетни приходи от около 28 млрд. долара спрямо оценки за 26,84 млрд. долара.
Средните цени на компанията са скочили с 16%, а органичният обем се е свил с 2%.
PepsiCo заяви, че очаква основната печалба при постоянни валутни курсове за фискалната 2023 г. да бъде 7,20 долара на акция спрямо оценки за 7,28 долара на акция.