IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

Общо 87% от предлаганите в „Кауфланд“ хранителни продукти са с български произход

Договорите за изкупуване на български плодове и зеленчуци през 2021 г. са с 30% повече спрямо предходната година, съобщи главният изпълнителен директор Иван Чернев

15:27 | 09.02.23 г.
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор
Снимка: Pixabay
Снимка: Pixabay

Общо 87% от асортимента храни в хипермаркетите на „Кауфланд България“ са с български произход, съобщи главният изпълнителен директор на търговеца на дребно Иван Чернев, позовавайки се на Доклада за устойчиво развитие на компанията, публикуван в края на 2022 г., изготвен с експертното съдействие на denkstatt България и одитиран от Делойт Одит ООД.

По думите му договорите за изкупуване на български плодове и зеленчуци през 2021 г. са с 30% повече спрямо предходната година. „Това доведе и до повишаване на броя артикули, закупени от национални доставчици и техния дял в общия ни асортимент. През 2020 г. имахме 12 516 хранителни артикули от национални доставчици, което се равнява на 83%, а през 2021 г. – съответно 14 146 артикула, или 87%“, посочи той. 

Чернев коментира и дейността на компанията по отношение на околната среда. По думите му търговецът е постигнал 100% употреба на зелена електроенергия във всички родни хипермаркети, както и в административния си офис и централната логистична база. Всички филиали на „Кауфланд“ работят с LED осветление, а през 2021 г. общо 85% от логистиката на фирмата се извършва със CNG (компресиран природен газ - бел. ред.) товарни превозни средства. На територията на хипермаркетите са изградени общо 14 зарядни станции за електромобили, като до края на 2023 г. техният брой ще нарасне до 17, посочи още изпълнителният директор.

По думите на Чернев хипермаркетът използа 100% рециклируеми каси на Euro Pool System (EPS) за многократна употреба, в които се транспортират плодове и зеленчуци до магазините вместо в еднократни картонени и пластмасови опаковки. Специфичното при тези каси е, че заемат 86% по-малко пространство при обратен транспорт, което пести емисии, и освен това генерират 95% по-малко отпадъци и намаляват продуктовите загуби. През 2021 г. „Кауфланд“ успява да спести 1125 тона въглеродни емисии чрез EPS каси, става ясно още от представените данни.

Според Чернев основната цел на „Кауфланд“ по отношение на отпадъците е да намали възможно най-много количеството отпадък, който търговецът генерира. Чрез разделното събиране на отпадъци фирмата се стреми към изваждането на възможно най-много типове отпадък от общия битов отпадък с цел минимизиране на депонирането и увеличаване на дела на рециклирането. Така например, всички отпадъци от хартия, картон, пластмаса и метал от магазините се рециклират.

Основните цели на „Кауфланд“ по отношение на отпадъците са разделени в три направления: намаляване на употребата на пластмаса в опаковките на собствените марки на компанията с минимум 20% до 2025 г.; пластмасовите опаковки на всички собствени продукти да са максимално рециклируеми до 2025 г.; използване на средно по 25% рециклат в опаковките на продукти собствена марка до 2025 г.

„През 2021 г. във всички наши хипермаркети въведохме дълготрайния син касов бон. Неговата иновативна термо хартия е добита от устойчиво стопанисвани гори и е сертифицирана по международния FSC стандарт. За разлика от конвенционалните касови бележки синият бон може да бъде изхвърлян разделно при отпадъчната хартия и по-късно да бъде рециклиран“, изтъкна Чернев.

Що се отнася до персонала, към днешната дата в „Кауфланд България“ работят близо 7000 души. 

„За да повишим нивото на удовлетворение на нашите служители и тяхната квалификация, реализирахме редица вътрешни обучителни програми и инициативи. В резултат на това, 57% от служителите ни остават в компанията над 3 години, а 80% от ръководителите са вътрешно развити и повишени. Вътрешните проучвания показаха 91,2% обща удовлетвореност от обученията в „Кауфланд“ през 2020 и 2021 г.“, изтъкна Чернев.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 13:11 | 10.02.23 г.
Специални проекти виж още
Най-четени новини
Още от Търговия и потребителски стоки виж още

Коментари

Финанси виж още