Производителят на праха за пране Tide Procter & Gamble повиши прогнозата за годишните си продажби в четвъртък на фона на увеличените цени, макар че предупреди, че високите цени на суровините оказват натиск върху печалбата, съобщава Ройтерс.
P&G, подобно на други компании за потребителски стоки, на няколко пъти вдигна цените през последните няколко месеца, за да покрие растящите разходи за транспорт, суровини и труд, както и влиянието от по-силния долар върху международната ѝ печалба.
Макар че ценовите повишения бяха посрещнати с по-малко противопоставяне, отколкото тези при продуктите извън тези от първа необходимост, които потребителите до голяма степен в момента избягват, обемът на продажбите на P&G все пак е намалял. Компанията отчете 6% спад на обема за второто фискално тримесечие.
Средните цени в продуктовите категории на компанията, които включват марки като Gillette и Pampers, са се увеличили с 10% през второто тримесечие, приключило на 31 декември.
Компанията заяви, че очаква общите продажби за фискалната 2023 г. да останат без промяна или да се понижат с 1% спрямо предишната прогноза за понижение между 1 и 3%. P&G обяви запази прогнозата си за годишната печалба – тя ще се запази същата или ще се увеличи с до 4%, като основната причина за движението са по-високите разходи за суровини.
Акциите на компанията поевтиняха с около 1% до 143,93 долара в предпазарната търговия.
P&G заяви, че нетните продажби са се свили с 1% до 20,77 млрд. долара през тримесечието спрямо средната оценка на анализаторите за 20,73 млрд. долара, показват данни на Refinitiv.
Печалбата на акция на компанията от 1,59 долара е в съответствие със средната прогноза на анализаторите.