Nestle отново повиши прогнозите си за продажби за 2022 г., заяви най-голямата компания за пакетирани храни в света преди инвеститорски семинар във вторник, съобщава Ройтерс.
Компанията заяви, че се очаква органичен ръст на продажбите от 8-8,5% спрямо прогнозата от октомври за около 8%, а маржът на основната търговска оперативна печалба ще е около 17%.
Основната печалба на акция при постоянни валутни курсове и капиталовата ефективност също се очаква да нараснат, добави компанията.
Органичният растеж, който изключва влиянието на валутните движения и придобивания, е бил 8,5% през деветте месеца до края на септември, най-високият от 2008 г. насам.
Nestle каза, че е решила да изследва стратегически възможности за лечението на алергия срещу фъстъци Palforzia след „по-бавен от очаквания прием“ от пациенти и здравни професионалисти. Компанията очаква прегледът да бъде завършен през първото полугодие на 2023 г.
Nestle потвърди, че цели да закупи обратно акции на стойност 20 млрд. франка (21,09 млрд. долара) от 2022 до 2024 г. и каза, че вече е купила книжа за около 9,7 млрд. франка.
Производителят на шоколадчетата KitKat и кафето Nescafe потвърди и целта си да увеличи годишния си дивидент, изразен в швейцарски франкове.
Акциите на Nestle поскъпнаха с 0,8% в предпазарната търговия.
„Nestle сега гледа към 2025 г. със силно самочувствие, както се вижда от амбициозните финансови цели“, пише анализаторът на Vontobel Жан-Филип Берчи в коментар към клиентите, казвайки, че акциите „трябва да се притежават“.
„По-високият край на диапазона за маржа от 17,5% до 18,5% изглежда много обещаващ и вълнуващ“.