Печалбата на Target се срина с около 50%, след като компанията се е разделила с нежелания инвентар, а приходите ѝ от продажби са се забавили с насочването към празничния сезон. Това накара гиганта в търговията на дребно да понижи очакванията си за най-важното време от годината, пише CNBC.
Освен това компанията заяви, че планира да съкрати до 3 млрд. долара общи разходи в рамките на следващите три години, като се позова на нуждата да стане по-ефективна след две години на огромни ръстове на приходите от продажби. По време на пандемията приходите на компанията скочиха с около 40 на сто.
Target не разкрива как ще постигне целта си за спестяванията, но казва, че не планира съкращения на служители, нито да замрази процеса по привличане на кадри.
Цената на акциите на гиганта се понижи с близо 13% преди началото на борсовия ден. Книжата приключиха търговията във вторник с 4% повишение, след като конкурентът Walmart отчете успешно тримесечие. Стойността на книжата на Target е спаднала с повече от 22% тази година, а пазарната ѝ капитализация достига 83,38 млрд. долара.
Приходите от продажби на Target се понижават, тъй като семействата са изправени пред все по-високи цени на продуктите, като им се налага да избират предимно това, от което имат нужда, пред стоките, които желаят. Това може да носи потенциално предупреждение за празничния сезон за пазаруване. Главният директор по растежа на Target Кристина Хенингтън заяви, че ценовата чувствителност на клиентите се е изострила през последните две седмици на октомври.
Факторът инфлация
Target повтори много от нещата, казани от конкурента Walmart вчера. Потребителите са притеснени от по-високите цени на хранителните продукти, жилищата и други стоки от първа необходимост. Те купуват много по-малко продукти без намаление и вместо това чакат отстъпки. Освен това избират по-малки продукти, като често се насочват към по-евтините марки.
Големите оферти се завърнаха в индустрията за търговия на дребно след години на по-слаби и изчерпани наличности – динамика, която също засяга финансовите резултати, включително тези на Target. Компанията твърди, че очаква по-слабо празнично тримесечие. Освен това прогнозира нисък едноцифрен спад на сравнимите приходи от продажби за тримесечния период и оперативен марж от около 3%.
Target не дава прогноза отвъд последното тримесечие на тази година, но твърди, че очаква неблагоприятните условия да се задържат. „Гледайки напред, очакваме предизвикателната среда да се задържи отвъд празничния сезон и през 2023 г.“, коментира главният финансов директор Майкъл Фиделке.
Търговецът на дребно постигна напредък в разчистването на голяма част от излишната си стока. Запасите са се увеличили с около 14% на годишна база, в сравнение с 36% през второто тримесечие и 43% през първото. Но този процес засяга печалбата. Нетната печалба на Target за третото тримесечие е спаднала почти наполовина – до 712 млн. долара, или 1,54 долара на акция, спрямо 1,49 млрд. долара, или 3,04 долара на акция година по-рано.
Приходите са достигнали 26,52 млрд. долара, докато анализаторите очакваха 26,38 млрд. долара.