Какво (не) работи за онлайн бизнесите по време на силния шопинг сезон? Как трябва да се използват социалните мрежи и собствени платформи, за да се достигнат потенциални клиенти? Как алтернативните разплащателни методи помагат на малките търговци да се развиват? На тези и още въпроси отговори дадоха експерти от сферата на онлайн търговията и дигиталния маркетинг по време на уебинара tbi talks "Как да спечелим от сезона на пълните кошници", който се проведе на 9 ноември.
Ето и основните заключения от дискусията:
- Текущите клиенти са най-големият коз на всеки търговец и имейл комуникацията е най-лесният начин да бъдат "задържани".
- Ако търговецът няма възможност да спечели нови клиенти с атрактивни цени, то трябва да наблегне на допълнителната добавена стойност на продуктите и услугите си.
- Средният ръст на приходите на търговци в платформата на eMAG се е увеличил с 20%, а 29% от тях имат повече от удвоени приходи.
- Алтернативните разплащателни методи осигуряват над 30% от оборота на магазина за техника PIC Computer.
- Промокодовете и подаръците подсещат клиентите да се връщат при онлайн търговеца, от когото са ги получили - изграждат лоялност.
Още акценти от събитието:
Устойчовото развитие е много важно за всеки бизнес особено след като оставихме пандемията зад гърба си. Пазарът започна да се нормализира и да минава към предпандемичните си нива. Във времето се доказа, че цените не трябва да се вдигат изкуствено месец преди Black Friday кампания. Това вече не работи, хората следят за нелоялни търговски практики. Онлайн търговците трябва да спазваме законите, дори и да ни ограничават, защото това ни гарантира устойчивост във времето. Освен това е много важна и правилната подготовка няколко месеца преди силния шопинг сезон, както и осуряването на алтернативен куриер. Алтернативните разплащателни методи са чудесен инструмент за устойчивото развитие на онлайн бизнеса. Около 10% от нашия оборот е на кредит. Може да не звучи като голям дял, но имаме много B2B сделки с корпоративни клиенти, които влизат в това число. Т.е., ако премахнем тях, то процентът ще се повиши до над 30% от общия оборот, което показва, че алтернативните разплащателни методи са много важно перо от приходите на онлайн бизнеса ни.
Маркетинг стратегията на по-малките ритейлъри трябва да се съсредоточи изцяло върху текущите им клиенти и тяхното конвертиране е много важно, защото в противен случай няма как да бъде достигна нова аудитория. Много голяма част от текущите клиенти очакват специално отношение и най-лесният начин да бъдат достигнати е имейл комуникацията. Тя е и най-бюджетният комуникационен канал, който е особено подходящ в текущата икономическа ситуация, в която бюджетите на много от малките и средни онлайн търговци са по-скромни. Моят съвет към онлайн търговците, които не могат да си позволят да дадат най-добра цена, е да не се обезкуражават. Те трябва да помислят върху други стойностни предложения, които могат да направят, защото със сигурност ги имат! Това може да е качеството на обслужване, отношението към клиента, фактът, че разполагат със собствена доставка. Хубавото на дигиталните канали е, че предложенията, които търговците правят, могат да се тестват предварително пред аудиторията, за да се разбере как ги възприема и какво в комуникацията може да бъде подобрено преди началото на силния шопинг сезон.
Това е само част от споделеното по време на уебинара. Мария Димчева, Трейд маркетинг мениджър в eMAG, както и Десислава Тодорова, Регионален мениджър “Пловдив и региона” в tbi bank, също споделиха ценни знания и опит. Гледайте цялата дискусия ТУК.
Така закриваме тазгодишния сезон на поредицата. Очаквайте нови интересни теми и практични съвети скоро.
Още новини от tbi talks:
- Н. Коцинова: Поредицата уебинари tbi talks подпомага търговците с идеи за увеличаване на продажбите
- E-commerce експерт: Най-ценно е клиентът да познава бранда ти и да го търси директно в браузъра
- tbi talks с нов уебинар, посветен на създаване и поддръжка на онлайн магазини
- Как се прави успешен онлайн магазин? Отговори дадоха лекторите на tbi talks