Най-голямата пивоварна компания в света – Anheuser-Busch InBev, отчете по-висока от очакваната печалба за тримесечието в четвъртък, след като продажбите на бира са се ускорили. Компанията повиши и перспективите си за 2022 г. до горния край на предишно прогнозирания диапазон, съобщава Ройтерс.
AB InBev, която произвежда Budweiser, Corona и Stella Artois, е продала с 3,7% повече бира и други напитки за периода юли-септември на годишна база – темп на растеж, който е по-бърз от предишните две тримесечия. Компанията отчита и силно разширяване в Мексико и Южна Африка.
Базираният в Белгия пивовар е успял и да прокара по-високи цени или да убеди потребителите да преминат към по-скъпи „премиум“ брандове на всички основни пазари без Китай, където политиката на нулев Covid е ограничила икономическия растеж.
„Продължаваме да виждаме силно потребителско търсене на нашето портфолио и устойчива категория на бирите, докато навигираме през динамичната оперативна среда“, каза главният изпълнителен директор Мишел Дукерис в изявление.
Основната печалба за третото тримесечие – т.е. преди данъците, лихвите, обезценяването и амортизацията – е нараснала с 6,5% на годишна база до 5,31 млрд. долара, което е над прогнозата за ръст от 5,2% на анализатори в данни, събрани от компанията.
AB InBev заяви, че сега очаква основната ѝ печалба да се увеличи с между 6 и 8%. Предишният прогнозиран диапазон бе от 4 до 8%, който се запазва като средносрочни перспективи.
AB InBev потвърди позицията си, че приходите ще растат по-бързо от печалбата. Компанията е изправена пред по-високи разходи за суровини и доставка на бира, макар че голяма част от тях вече за ограничени. Ръстът на приходите е бил 12,1% през тримесечието на годишна база, което също е над пазарния консенсус за 10,2%.
Най-големите конкуренти на AB InBev обрисуваха смесена картина на пазара на бира в сряда. Heineken предупреди за ранни признаци, че европейските потребители намаляват консумацията, след като продажбите са се увеличили с по-малко от очакванията през третото тримесечие. В същото време Carlsberg повиши прогнозата си за 2022 г. въпреки отслабващите настроения на потребителите.