Reckitt Benckiser, производител на почистващите продукти Dettol и презервативите Durex, в сряда отчете спад на обема продажби през третото тримесечие и предупреди за натиск върху потребителите в световен мащаб, съобщава Ройтерс.
Reckitt и други компании за потребителски стоки – от Procter & Gamble до Nestle, вдигат цените тази година, което им позволява частично да прехвърлят рекордните увеличения на разходи за енергия и по веригата на доставки към потребителите.
Заради спада на обема продажби обаче анализатори и изпълнителни мениджъри не са сигурни колко дълго потребителите ще могат да поемат тези увеличения.
„Потребителите по света са под натиск. Определено гледайки прогнозите съм обезпокоен за европейските потребители през зимата“, заяви финансовият директор на Reckitt Джеф Кар пред журналисти и допълни: „Казвайки това, няма реална разлика в момента между Европа и САЩ“.
Акциите на Reckitt поевтиняха с 4,5% минути след 13:30 ч.
Компанията вижда „безпрецедентна“ инфлация при разходите за стоки от почти 20% през второто полугодие, казва Кар.
„Достигането на върха при ценообразуването и суровините ще бъде през втората половина на годината“, добавя той, казвайки, че инфлацията при разходите от веригата на доставки започва да се забавя. Той посочи най-вече суровия петрол и презокеанския превоз, чиито цени достигнаха върха си тази година.
„Гледайки към 2023 г., инфлацията при разходите за труд ще бъде по-голям проблем“, добавя той.
Въпреки този натиск Reckitt сега очаква сравнимите нетни приходи от продажби да нараснат с между 6 и 8% спрямо предишната оценка за увеличение от 5 до 8%.
„Очевидно потребителите купуват по-малко от категориите извън тези от първа необходимост“, каза Кар.
Ръстът на нетните приходи на Reckitt се е възползвал от увеличеното търсене на бебешко адаптирано мляко в САЩ заради временния недостиг, предизвикан от конкурента Abbott Laboratories, който изтегли свои продукти през февруари. Според Кар Reckitt сега очаква пазарът да се върне към нормално състояние до края на годината.
Сравнимите приходи през третото тримесечие на компанията са нараснали със 7,4%, което е над увеличението от 6,1%, очаквано от анализаторите в проучване, предоставено от компанията.
Обемът на продажбите е спаднал с 4,6%. Без продажбите на Lysol, който получиха тласък заради Covid-19 по същото време миналата година, те са се свили с 1%.