Най-голямата компания за пакетирани храни в света - Nestle, отчете по-добри от очакваните деветмесечни продажби в сряда и повиши прогнозата си за цялата година, тъй като успява да прехвърли увеличенията на цените на клиентите, съобщи Ройтерс.
Производителят на шоколадови блокчета KitKat и разтворимо кафе Nescafe отчете продажби в размер на 69,1 млрд. швейцарски франка (69,43 млрд. долара), надминавайки прогнозата за 68,9 млрд. франка на анализаторите.
Органичният растеж, който премахва влиянието на валутните движения и придобиванията, за деветте месеца до края на септември възлиза на 8,5% - по-добър резултат от прогнозираното увеличение за 8,3% и най-високият органичен растеж на компанията от 2008 г.
По-голямата част от органичния растеж се дължи на увеличението на цените - което представлява 7,5 процентни пункта от растежа, докато обемите се увеличават с 1 процентен пункт. За цялата година Nestle е напът да постигне най-големите увеличения на цените от поне две десетилетия.
В резултат на доброто си представяне Nestle повиши прогнозата си за цялата година, заявявайки, че сега очаква органичен растеж от "около 8%" за 2022 г. спрямо предишните си очаквания за увеличение от 7% до 8%.
Швейцарската компания потвърди целта си за марж на търговската оперативна печалба от около 17%.
„Постигнахме силен органичен растеж, като продължихме да коригираме цените отговорно, за да отразим инфлацията“, казва главният изпълнителен директор на компанията Марк Шнайдер в корпоративно изявление. Въпреки това той изразява загриженост относно „предизвикателната икономическа среда“, която според него оказва влияние върху покупателната способност на много клиенти.