Компанията за детски играчки Hasbro не успя да отговори на оценките за тримесечната печалба във вторник, след като по-високите цени за играчките и игрите на компанията са притиснали допълнително разходите на предпазливите заради инфлацията потребители, съобщава Ройтерс.
Компаниите в потребителската индустрия са принудени да вдигат цените, за да защитят маржовете си на печалба и приходите, докато са изправени пред по-високи разходи за транспорт и суровини.
Макар че играчките обикновено се представят по-добре от други категории допълнителни разходи по време на икономически спадове, Hasbro понижи прогнозата си за годишните продажби по-рано този месец, предупреждавайки, че търсенето започва да се свива преди Коледния сезон заради упорито високата инфлация.
„Както се очакваше, третото тримесечие е най-трудното ни сравнение и е допълнително повлияно от нарастващата ценова чувствителност на средностатистическия потребители“, заяви главният изпълнителен директор на Hasbro Крис Кокс.
Производителят на играта „Монополи“ се бори и с влиянието на засилващия се щатски долар, който се е отразил негативно на приходите за третото тримесечие с 53,7 млн. долара, или 3%.
Hasbro заяви, че очаква продажбите за фискалната 2022 г. да останат без промяна или леко да се свият при постоянни валути, запазвайки актуализираните си прогнози от по-рано този месец.
Нетните приходи са се свили с 15% до 1,68 млрд. долара през третото тримесечие, приключило на 25 септември, което съответства на оценките на анализаторите, посочва Refinitiv IBES.
Бизнесът с потребителски продукти на Hasbro – най-големият му и дом на играчки като фигурките от “Моето малко пони“ - отбелязва спад на приходите от 10%.
Производителят на играчките „Трансформърс“ отчете и понижение от 28% на коригираната нетна печалба до 196,2 млн. долара, или 1,42 долара за акция, докато анализаторите очакваха печалба от 1,52 долара на акция.