Pepco Group – собственик на европейските дискаунт търговци на дребно PEPCO, Poundland и Dealz, заяви в сряда, че търсенето на продуктите остава силно дори на фона на макроикономическата несигурност, съобщава Ройтерс.
Групата, чиито акции бяха листнати на борсата във Варшава миналата година, прогнозира базовата основна печалба (EBITDA) при постоянни валутни курсове за цялата година до 30 септември да бъде между 735 и 750 млн. евро, в съответствие с очакванията за растеж.
Компанията заяви още, че приходите на групата са се увеличили със 17,4% при постоянни валутни курсове до 4,82 милиарда евро, отчасти движени от 516 нови магазина.
Сравнимите продажби са нараснали с 5,2% за цялата година на годишна база и с 15,5% през септември, осигурявайки очаквания за силна печалба през новата финансова година.
Pepco заяви, че на основните пазари в Полша, Унгария и Румъния инфлацията при дрехите и обувките е само на една трета от нивото на основната инфлация.
Както дрехите, така и храните остават устойчиви категории в полския и по-широкия централно- и източноевропейски сектор на търговията на дребно, заяви компанията, добавяйки, че перспективите за Великобритания остават „предизвикателни“, тъй като трудностите върху разполагаемите доходи на потребителите остават.
„Въпреки това нашите ориентирани към стойността предложения става дори по-приложими в тези предизвикателни времена и продължават да привличат нови клиенти към нашите магазини, разширявайки целевия ни пазар в цяла Европа“, добави той.
След 18 години на продължителен растеж PEPCO сега обслужва над 20 млн. потребители месечно, предлагайки дрехи за цялото семейство, стоки за домакинството и играчки на най-ниски цени. Компанията в момента има около 23 хил. служители в 16 страни из Европа, включително от 2018 г. и в България.