Повече от половината американски потребители са готови да платят повече за храна, която допринася за цялостното им добро физическо състояние, съобщава Bloomberg, позовавайки се на нов доклад на Deloitte.
Потребители, анкетирани през юли, казват, че вярват, че пресните храни имат превантивни или терапевтични ползи и са готови да споделят данни с магазина си, за да получават персонализирани списъци за пазаруване с хранителни насоки.
„Хранителните магазини, които могат да запълнят информационната празнина между пресните храни и влиянието им върху здравето, може да са по-добре позиционирани да спечелят клиенти – и да се конкурират по аспекти, различни от цента“, казва Даниел Едсал, директор в Deloitte Consulting LLP, в доклада.
Проучването показва, че потребителите продължават да ценят здравословните стоки, въпреки че двуцифрената инфлация засяга бюджетите им за пазаруване. През август разходите за храна у дома са се вдигнали с 13,5% на годишна база – най-голямото увеличение от март 1979 г.
Девет от 10 потребители са заявили пред Deloitte, че използват различни стратегии за пазаруване, за да спестят пари, включително преминаване от големи брандове към частни марки, промяна на размера на кошницата и възползване от промоции в няколко магазина. Един на петима казва, че преминава от пресни храни към по-евтини консервирани и замразени храни, а 15% заявяват, че намаляват онлайн пазаруването, за да избегнат свързани с него такси.
Две групи обаче не променят бързо навиците си за пазаруване, казва Есдал в интервю: хората, които не са обвързани, или които печелят по над 200 хил. долара годишно.