Британският онлайн магазин за мебели Made.com Group Plc е обявен за продажба, след като кризата с разходите за живот и затрудненията във веригите на доставки сериозно нарушиха дейността му, която процъфтяваше по време на прекъсванията на работата заради пандемията с Covid-19.
Компанията от Обединеното кралство започна стратегически преглед, като заяви, че не е получила никакви официални оферти. Made.com обяви, че обмисля дългово финансиране, привличане на бизнес партньор или цялостна продажба или сливане, предава Bloomberg.
Компанията също така оттегли прогнозата си за цялата година на фона на спада в продажбите на мебели, който последва бума по време на блокиранията заради Covid, когато много хора създаваха домашни офиси. Глобалният ръст на транспортните разходи намали маржовете и подкопа бизнес модела на компанията.
Акциите се сринаха с 30% в Лондон.
Брент Хоберман, създател на уебсайта за пътувания Lastminute.com, основа Made.com през 2010 г. в опит да предложи стилни мебели на по-ниски цени, като продава директно на потребителите и елиминира традиционните търговци на дребно.
Компанията планира да съкрати 35% от персонала си, съобщи Financial Times по-рано, позовавайки се на писмо до служителите от главния изпълнителен директор Никола Томпсън, който замени Филип Шание по-рано тази година.
От първичното публично предлагане на Made.com през юни 2021 г. акциите на компанията се сринаха с 98%, което намали пазарната ѝ стойност до 22,7 млн. паунда (25,5 млн. долара). Компанията беше заявила, че обмисля увеличение на капитала, но в изявлението си от петък заключава, че „преобладаващите условия в настоящия момент не подкрепят набирането на достатъчно капитал от инвеститори на публичния пазар".