IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

About You сви целите за растеж, а акциите се сринаха

Онлайн търговците на дребно също усещат последиците от сдържаността на потребителите

10:23 | 14.09.22 г.
Автор - снимка
Създател
Тримата съоснователи по време на борсовия дебют. Снимка: AboutYou
Тримата съоснователи по време на борсовия дебют. Снимка: AboutYou

Високата инфлация и произтичащите от нея затруднения за потребителите застрашават амбициозните планове за растеж на модната платформа About You. След затварянето на фондовия пазар във вторник късно вечерта (местно време) търговецът на модни стоки на дребно отправи предупреждение за финансовите си резултати. Сега управителният съвет на компанията, която е включена в състава на германския борсов индекс за малки и средни компании S-Dax, очаква растеж от 10 до 20%. В прогнозата от май все още на дневен ред като цели за растеж бяха 25-35%, припомня германският финансов ежедневник Handelsblatt. 

Коригираната загуба преди лихви, данъци, обезценяване и амортизация се очаква да бъде от 140 млн. до 120 млн. евро, посочват от About You. Планът беше за минус 70 млн. до минус 50 млн. евро.

Платформата за мода иска да „засили още повече фокуса върху контрола на разходите и да повиши оперативната ефективност, без да пренебрегва важни инвестиции за растежа", обяснява Ханес Визе, съосновател и съизпълнителен директор на About You.

Онлайн търговецът на дребно не е единствен в това отношение: Големият му конкурент Zalando вече направи стратегическа промяна в началото на август. И двете компании вече не се фокусират толкова силно върху растежа, а искат по-бързо да излязат на печалба. 

Според Визе постигането на рентабилност през финансовата 2023/2024 г. „остава наш основен приоритет", който щял да продължи да бъде „потвърждаван като прогноза въпреки настоящите предизвикателства". Въпреки това About You не очаква макроикономическата среда да се възстанови в краткосрочен план.

Понастоящем потребителите са особено предпазливи: През юли продажбите на дребно спаднаха с 5,5%. Германската федерация за търговия на дребно (HDE) очаква потребителските нагласи да се подобрят най-рано през пролетта на 2023 г. Според анализ на Baader Bank опасенията за разходите за електроенергия и електричество водят до спад на търсенето на модни стоки, но също и на мебели.

Германската икономика е застрашена от изпадане в рецесия, се казва в доклада. „Целият сектор на търговията на дребно и потребителския сектор, който вече преживя първите си фалити в лицето на Hakle и Görtz, страда особено от нарастващите нива на инфлацията, рязкото увеличение на разходите за енергия и общия спад на потребителското доверие – „дори под нивото на началото на пандемията от COVID-19 през март 2020 г“. 

За второто тримесечие на финансовата 2022/2023 година до края на август About You вече очаква по-бавен растеж от 4,9 до 12,5%. През втората половина на годината се очаква коригираната загуба да се подобри леко. За да засили доверието на инвеститорите, Тарек Мюлер, съосновател и съизпълнителен директор на About You, заяви в официално изявление, че вече е увеличил дела си в About You през юли.

След по-малко от месец, на 11 октомври, ще бъде публикуван полугодишният отчет на About You. Акциите на компанията продължават да се търгуват като част от S-Dax, но са загубили три четвърти от стойността си от пика, достигнат малко след IPO-то. Книжата на компанията поевтиняха с 4,6% в началото на търговията в сряда.

Германският моден ритейлър About You навлезе на българския пазар в края на 2019 г. като част от европейската си експанзия. В първите месеци онлайн магазинът за дрехи и аксесоари направи агресивна рекламна кампания и комуникация чрез инфлуенсъри, за да си извоюва дял от пазара. Така About You стана директен конкурент на вече установената в България платформа Fashion Days, която от 2015 г. е част от румънския електронен търговец eMag.

Освен модни продукти към крайни клиенти компанията предлага и услуги, насочени към бизнеса (B2B), сред които облачни и маркетинг решения. Доставката и евентуално връщане на стоката са безплатни. Компанията твърди, че се отличава от конкурентите си по това, че предлага на потребителите персонализирани продукти на база онлайн активността им и предишни техни търсения. 

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 14:14 | 14.09.22 г.
Специални проекти виж още
Най-четени новини
Още от Търговия и потребителски стоки виж още

Коментари

Финанси виж още