В класацията с икономическите показатели на най-големите вериги за търговия на дребно в България Pepco заема челното място по ръст на приходите. През 2021 г. те са нараснали с 85% до 132 млн. лева и превръщат компанията за продажба на стоки на достъпни цени в една от най-големите в своя сектор у нас. Pepco попада в топ 10 и по размера на печалбата, която достига 16,3 млн. лв., а по показателя за рентабилност се нарежда на престижното четвърто място с нетен марж от 12,34%.
Финансовият успех на Pepco, който отразява стремително възстановяване след пандемията, се дължи на уникалния бизнес модел на веригата, която предлага разнообразни стоки за дома, дрехи и бельо за цялото семейство с около 500 категории, всички на много достъпни цени. Магазините заемат над 1 млн. кв.м. търговска площ в цяла Европа.
„Ниските цени са в основата на успеха на Pepco: това е спонтанната оценка на мнозинството от клиентите на веригата (65%) според нашето актуално проучване“, посочва Богдан Григориу, oперативeн мeниджъp нa Pepco България. „Те редовно посещават Pepco, като 2/3 от покупките са планирани предварително.“ Богдан Григориу, oперативeн мeниджъp нa Pepco България
Индексът на удовлетвореност на клиентите възлиза на 88%, затова неслучайно брандът редовно печели европейски отличия за качеството на обслужване.
„За откриване на нови магазини подбираме центрове на общини с околo 10 000 житeли. Темпът на откриване на новите ни обекти е от 2 до 6 нови магазина месечно. Наемаме пo околo 35-40 нoви колeги нa месец в цялa България", допълва Григориу.
От 2010 г. насам Pepco бележи ръст при броя на служителите от над 1000%, като в момента те са около 24 хиляди в цяла Европа. За последните 10 години веригата увеличи броя на магазините си десетки пъти и навлезе на десетки нови пазари: за 2022 г. новите пазари са Германия и Гърция, а отварянето на първите обекти в Португалия и Босна и Херцеговина е планирано за 2023 г. По този начин Pepco ще разшири своето присъствие до внушителните 19 страни на Стария континент.
За да поддържа високия си темп на развитие, Pepco навлиза на 2 нови европейски пазара годишно и отваря към 300 нови магазина или средно над един магазин всеки работен ден. Паралелно с това през 2021 г. компанията наложи новата си визуална идентичност, която подчертава тясната връзка между марката и клиентите. Важен принцип в политиката на Pepco е постоянно да следи и да отговаря на потребностите и очакванията на клиентите – чрез въвеждане на нови категории като козметика и бързооборотни стоки, специална линия за клиенти, готови да похарчат повече за висококачествени продукти, или колекция от органичен памук – с грижа за околната среда.
Веригата осъществява още цялостна модернизация на своите магазини чрез проекта New Look, който подобрява имиджа на Pepco като модерен магазин, предлагащ висококачествени продукти на ниски цени и най-доброто съотношение цена-качество, и като място, където пазаруването е истинско удоволствие. New Look означава светъл и модерен интериор и нова навигация, която улеснява пазаруването. Промените в магазините позволяват търговската площ да се увеличи средно с 12%, а предлагането на продукти да се подобри средно с 24%. Снимка: Pepco