Британската компания Associated British Foods предупреди, че печалбата през следващата фискална година ще бъде по-ниска, тъй като нарастващите енергийни разходи и поскъпващият долар натежават върху модната му верига Primark, съобщава Bloomberg.
Британският конгломерат заяви, че Primark, която генерира по-голямата част от печалбата на групата, изживява безпрецедентна волатилност и оперативният ѝ марж ще спадне следващата година въпреки скорошните увеличения на цените. Акциите на компанията поевтиняха с 6,6% в Лондон, доближавайки се до най-ниското си ниво от десетилетие.
Растящите цени за електроенергия налагат натиск върху групата, а по-силният долар засяга Primark особено силно, тъй като тя купува инвентара си от дрехи в долари. AB Foods отчита резултатите си в паундове, чиято цена пък е на най-ниското ниво от 1985 г.
Компанията има „бизнес с търговия на дребно, който изживява волатилност и увеличение на разходите, каквито не съм виждал досега“, заяви напускащият финансов директор на AB Foods Джон Бейсън в разговор, добавяйки, че енергийните разходи на групата са „много волатилни и много високи“.
Трудностите с веригите на доставка са увеличили разходите на Primark с 200 млн. паунда (230 млн. долара) и като цяло прекъсванията и инфлацията са довели до увеличение от 750 млн. долара на оборотния капитал.
Сигнализирайки натиска, под който са клиентите на Primark, групата заяви, че няма да вдига цените още, тъй като потребителите вероятно ще имат по-малко разполагаеми доходи следващата година. Тя заяви, че ще положи усилия да премахне някои разходи от бизнеса.
Британският конгломерат каза, че продажбите и печалбата през текущата година се представят според очакванията.