IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

Пореден британски търговец представи по-евтини продукти заради поскъпването на живота

Boots предприема стъпката, тъй като парите са започнали „да изпреварват здравето като приоритет за потребителите“

12:35 | 07.09.22 г.
Снимка: Bloomberg
Снимка: Bloomberg

Британската фармацевична верига Boots се превърна в поредния търговец на дребно, който предлага серия от по-евтини продукти за потребителите, тъй като нарастващите разходи за живот натежават върху британците, съобщава Bloomberg.

Boots ще започне да продава 60 продукта от първа необходимост, включително тоалетни принадлежности, продукти за грижа за кожата, за зъбите, за косата и дамски продукти на цени от 1,50 паунда (1,73 долара) или по-малко, като най-евтините ще са за 50 пенса, се казва в изявление от сряда. Компанията предприема стъпката, тъй като парите са започнали „да изпреварват здравето като приоритет за потребителите“, казва компанията.

Британските потребители са изправени пред най-високата инфлация от 4 десетилетия, която се очаква да предизвика рецесия, продължаваща над една година. Тъй като цените на електроенергията вече са поне 4 пъти по-високи от обикновено, има признаци, че потребителите свиват покупките си на продукти извън тези за първа необходимост.

„Всички се готвим за зима, в която ще усетим лишенията повече от всякога“, казва Джена Уитингам-Уорд, ръководител на собствените брандове за красота на веригата и ексклузивните линии.

Въвеждането на по-евтини „ежедневни“ продукти от Boots следва ходовете на други конкуренти. Онлайн търговецът на дребно Very представи едноименна серия миналия месец, а John Lewis Partnership представи бранда си Anyday миналата година.

Потребителите във Великобритания се пренасочват от големи брандове към едноименни марки на големи търговци, особено в супермаркетите – тенденция, която увеличи продажбите на дискаунтерите Aldi и Lidl. Boots също засилва собствените си продукти и вече има над 9000 линии в сектора на здравето, красотата и бебешките стоки.

Новата серия на търговеца включва шампан за 75 пенса и душ гел за 85 пенса. Продуктите ще бъдат достъпни онлайн от сряда, а след това ще бъдат по рафтовете на над 1000 физически магазина през следващите няколко седмици.

Собственикът на компанията – американската група в сферата на грижата за здравето Walgreens Boots Alliance, през юни се отказа от плановете да продаде веригата, след като не успя да си подсигури оферта за поне 6 млрд. долара. Веригата изпитва трудности да се конкурира на главните улици във Великобритания, а много от магазините се нуждаят от ремонти.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 13:24 | 14.09.22 г.
Специални проекти виж още
Най-четени новини
Още от Търговия и потребителски стоки виж още

Коментари

Финанси виж още