Coca-Cola, Fanta и Sprite може скоро да изчезнат от рафтовете на Edeka. Най-голямата верига за хранителни стоки в Германия не иска да приеме увеличението на цените на американската марка напитки, съобщава Handelsblatt, като се позовава на информация от бранша. В съответствие с това Coca-Cola е информирала Edeka, че за момента няма да доставя повече стоки на супермаркетите.
Германската компания за бутилиране на Coca-Cola, Coca-Cola Europacific Partners, е увеличила брутните каталожни цени от 1 септември, както потвърди пред вестника компанията. Корекцията на цените отчитала настоящата пазарна среда със значително увеличение на разходите за енергоизточници, междинни продукти и услуги, обяснява директорът по продажбите Флориан фон Залцен. Увеличението на цените за всички продукти и опаковки е средно в „по-висок едноцифрен процентен диапазон и по този начин е явно под текущата инфлация при храните и, например, под развитието на цените на много частни марки". „Храната не трябва да се превръща в луксозен продукт", цитира Bild думите на шефа на Edeka Маркус Мозa.
Edeka пояснява пред Handelsblatt, че по принцип не коментира отношенията с доставчиците. Това не е първият случай, в който компанията има спор с доставчици. Понастоящем веригата супермаркети е в спор и с американската компания Mondelez относно цените, съобщава вестникът. Една от причините е фактът, че в някои страни едно блокче Milka се предлага на много по-ниска цена. Рафтовете на Edeka с шоколад Milka в момента са празни. От Mondelez също не пожелаха да коментират преговорите с търговските партньори.
Според информацията по рафтовете в магазините на Edeka повече от година няма и сокове Granini и Hohes C заради спор с производителя на плодови сокове Eckes-Granini. В спора с Pepsico Edeka също изхвърли от асортимента си цялата продуктова гама на американската компания, включително Pepsi - докато най-накрая не постигна споразумение през пролетта.
Наскоро и шефът на Rewe Лионел Соук показа силно раздразнение от исканията на Coca-Cola. Голяма част от доставчиците се държали разумно. „Но имаме проблем с много големите производители, които имат властта да налагат изисквания", казва той. Много компании са „свободни ездачи, които сърфират по ценовата вълна и се възползват от нея, за да подобрят резултатите си“, каза той.
„Много мултинационални компании получават повече приходи от дивиденти, отколкото през миналата година". Но базираната в Кьолн компания се противопоставяла на исканията: „Ние се борим брутално срещу това". Като цяло обаче потребителите в Германия трябвало да се подготвят за по-високи цени на храните, предупреждава шефът на Rewe.
През тази седмица Федералната статистическа служба на Германия изчисли, че потребителските цени в Германия са се увеличили със 7,9% през август в сравнение със същия период на миналата година. Инфлацията в Германия достигна 7,5% през юли и 7,6% през юни. През май тя достигна рекордните 7,9%, като за трети пореден път надхвърли максималната стойност. За последен път инфлацията е била толкова висока през зимата на 1973/1974 г., когато цените на петрола рязко се повишават в резултат на петролната криза.
преди 2 години браво, поне 2/3 от продуктите се повишиха без основателна причина... просто ей така, щото всички го правят! отговор Сигнализирай за неуместен коментар