България е изнесла играчки на стойност 125,808 млн. евро през 2023 година, което е увеличение със 7,4% спрямо 117,11 млн. евро година по-рано. Вносът е на стойност 37,528 млн. евро, което е спад с 11,71% спрямо вноса от 42,5 млн. евро през 2022 г., отчита Евростат.
През миналата година Европейският съюз е нетен вносител на играчки от останалия свят, като стойността на импорта възлиза на 6,5 млрд. евро, което е с 2 млрд. евро по-малко, отколкото през 2022 г.
Износът на играчки за трети страни през миналата година е на обща стойност 2,3 млрд. евро при спад с 0,2 млрд. евро в сравнение с 2022 г.
Статистиката показва, че Китай е водещият доставчик на играчки за ЕС с 80% от вноса на стойност 5,2 млрд. евро. Виетнам се нарежда на второ място дял от 6% (367 млн. евро.), следван от Обединеното кралство – 2% (150 млн. евро).
Около една пета от вноса на играчки в ЕС е бил за Германия (18%), след която се нареждат Франция и Нидерландия със съответно 16 и 14 на сто.
Данните сочат, че три страни от ЕС осигуряват повече от половината от износа за страни извън Евросъюза по стойност. Основната експортна дестинация извън ЕС е Обединеното кралство, с дял от 30% (694 млн. евро), следва Швейцария с дял от 13% (301 млн. евро) и САЩ – с 10% (233 млн. евро).
Повече от половината играчки, изнесени от ЕС за останалия свят, са експорт от Чехия (29%), Германия (19%) и Белгия (8%).