Смолянска област се рекламира като туристическа дестинация в Китай, заяви пред БТА Момчил Караиванов, представител на Българо-китайското дружество „Приятели на Китай“ в Смолян.
Планинският район се представя на пазара в азиатската държава, след като в Китай е популярно името Момчиловци – марка на наложени от 2009 г. млечни продукти. Рекламната кампания продължава отвъд представата на китайските потребители за Момчиловци като място на дълголетници и поставя във фокуса Родопите с цялото многообразие от туристически продукти.
Момчиловци, Родопите, Пампорово и Смолянска област присъстваха с щанд на туристическо изложение тази есен в Нинбо, Китай, казва Караиванов. Българското участие е стъпка към представяне на целия район на туристическия пазар в милиардната държава.
Популярността на млякото „Момчиловци“ може да доведе китайци в Родопите, а рекламната кампания залага на това да покаже цялостен туристически продукт, който да превърне „Пътя на млякото“ в дългосрочен маршрут, смятат от българо-китайското дружество в Смолян. Крачката очевидно е в правилната посока, българският щанд е получил от изложението отличие за международно сътрудничество.
Всеки китаец, с когото разговаряхме, знаеше името Момчиловци, а популярността очевидно е свързана с марката мляко, посочи Сийка Суркова, кмет на Момчиловци.
Китайците като че ли са повече фокусирани върху дълголетието, посочва тя. Тя е установила това при посещенията си в азиатската държава и от сътрудничеството с китайската компания „Брайт фуудс“, произвеждаща мляко с бранд „Момчиловци“.
Името на родопското село е в рекламите на мляко в праймтайма на националната им телевизия, казва Момчил Караиванов.
Известността на Момчиловци отвъд китайската стена вече е довела множество туристи в Родопите през последното десетилетие. През тази година селото отново посреща туристически групи от Китай, което показва начало на активизиране на маршрута към Родопите след ограниченията за пътуване по време на COVID пандемията. За поредна година в Момчиловци се организират курсове по китайски език, в които се включват и местни хотелиери.
Плановете за привличане на туристически поток от Китай засега се съобразяват с две основни препятствия – България все още не е част от сухопътния Шенген и липсва директна самолетна връзка с Китай. Издаването на шенгенски визи би позволило на китайци пълноценно да пристигат и да пребивават у нас като туристи, обяснява Момчил Караиванов. Той допълни, че рекламната кампания за промотиране на Смолян и Родопите в Китай изпреварва разрешаването на тези спънки, а замисълът е регионът да бъде разпознаваем в близко бъдеще на китайския туристически пазар.
На туристическото изложение в Китай са представени всички общини от област Смолян, а акцентите са съсредоточени върху възможностите на Пампорово като ски дестинация, балнеоложките центрове Девин и Баните, както и обектите за културно-исторически туризъм.
Българското участие на изложението в Нинбо е осъществено благодарение на партньорство с Китайския културен център в София.


ПП-ДБ искат да свалят охраната на депутатите и изцяло машинно гласуване
Бой в месарски магазин във Варна заради... предреждане
Дрешки, играчки, храна - с какви подаръци зарадваха кученцата от приюта в Каменар?
Туристическият сезон във Варна е застрашен
Как ще работи пункта за карти за градския транспорт във Варна по празниците?
Тейлър: Великобритания търси опита на американските VC
Тейлър: Великобритания е много силна в AI, финтех
Малко е трудно да се строят центрове за данни
Богати европейци ще могат да вземат заеми срещу луксозни автомобили
П. Димитров: Не очаквам да бъде приет нов бюджет до юни
Как Tesla печели невидимата война срещу шума
Пет коли, в които да инвестирате догодина
Land Rover пуска Defender в чест на Уинстън Чърчил
Изкуствен интелект направи кола от две скици
Надеждно и по-евтино: производители отново променят подхода си
Леонардо ди Каприо разкри защо не иска да режисира филми
Трамвай и автобус се удариха на "Ситняково"
Политолози: Радев трябва само да се появи на бял кон
Сашо Андреев със "Златен пояс": Новата награда е стимул