IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

50 години по-късно: Как българското кисело мляко стана популярно в Япония

Годишнината от началото на продажбата на българско кисело мляко в Страната на изгряващото слънце бе отбелязано у нас

22:36 | 10.06.24 г. 2

До голяма степен заради българското кисело мляко имиджът на България в Япония е напълно различен от този в Европа. Страната ни се свърза с дълголетие и красива природа заради популярните сцени от рекламната кампания на киселото мляко. Това каза проф. Мария Йотова, преподавател по културна антропология в университета "Рицумейкан" в Япония, в предаването "Бизнес старт" по Bloomberg TV Bulgaria.

Преди 50 години на японския пазар се появява първото кисело мляко, което не е подсладено. Това става възможно след дълги преговори между българската държава и японската компания "Мейджи", която успява да наложи новия продукт въпреки предпочитанията на японците за по-сладки изделия.

Годишнината от началото на продажбата на българско кисело мляко бе отбелязана от семинар в София, на който представители на "Мейджи" и "Ел Би Булгарикум" продължиха обсъжданията за създаването на съвместен научно-изследователски институт в България.

В началото, през 70-те години, много от японските производители са считали, че българското кисело мляко е развалено, а потреблението е било нищожно - по 20-30 опаковки на ден в цяла Япония. Това налага промяна в начина на предлагане на продукта от "Мейджи" като "свежо", а не като „кисело“. Така японците свикват постепенно с вкуса на българското кисело мляко. 

"Именно заради това е било необходимо името България, затова във всички първоначални реклами има гайди, български пейзажи и пасторални гледки... С този много добър рекламен подход успяват да придадат истинската стойност на нашето кисело мляко", посочи събеседникът.

За да предадат и здравословните характеристики на киселото мляко, компанията кандидатства и получава сертификат от японското правителство за хранителни продукти за специфични здравни нужди, с което успява да докаже положителното му влияние, разказа Йотова.

"Японското правителство гарантира по този начин здравословните ефекти. Това е следващият елемент, който допринася за огромната популярност и приемането на киселото мляко като неотменна част от японската трапеза", сподели гостът.

Още може да гледате във видеото на Bloomberg TV Bulgaria.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 22:36 | 10.06.24 г.
Специални проекти виж още
Най-четени новини
Още от Свят виж още

Коментари

1
rate up comment 7 rate down comment 1
Един Българин
преди 5 месеца
За съжаление вече българското кисело мляко може и да е истинско в Япония, но дори и ЕлБи, където Пеевски се беше прицелил и сега ще си го вземе с широко затворените очи на Бойко, не произвежда здравословно кисело мляко по БДС от 1983та (сигурно по-стар стандарт е бил и по-кисел, но не го помня). Сегашният стандарт БДС 2010 е с променено съотношение на Лактобацилус Булгарикус : Стрептококос Термофилус не се вкисва за три дена (за огромно наше съжаление) и едва ли има вече този антитумурен ефект.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
Финанси виж още