IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

Анализатор: Разследването на ЕК може да доведе до по-високи мита за китайски автомобили

Ще подкрепи ли местните производители Брюксел, като засили европейската екосистема на континента, коментира Мариана Трифонова от Института за икономическа политика

20:30 | 21.09.23 г.
Снимка: Pixabay
Снимка: Pixabay

Европейската комисия (ЕК) започна разследване на субсидията, която Китай предоставя на местните производители на електромобили. Комисията разполага с девет месеца да завърши разследването си от момента на задействане на процедурата. Това може да доведе до вдигане на митата за внос на автомобили от Китай, а от посещението на Ким Чен-ун в Русия и двете страни извличат ползи. Този коментара в предаването "В развитие" на Bloomberg TV Bulgaria направи Мариана Трифонова, програмен директор и старши анализатор в Института за икономическа политика.

Според нея е трудно да се даде категоричен отговор за това дали има основи за подобно разследване. Тя припомни, че подобна ситуация се разви и през 2013 г., когато ЕС предприе антидъмпингова процедура за соларните панели. Разликата е, че в момента разследването е за субсидиите зад производството на автомобилите.

ЕК разполага с девет месеца от момента на започване на процедурата за провеждане на разследването, след което трябва да прецени дали има нужда от въвеждане на временни мита, а до 13-тия месец митата трябва да бъдат окончателно фиксирани.

 „Практиката показва, че обикновено това би довело до увеличаване на митата от порядъка на 10% и 20%, посочи Мариана Трифонова. – В момента митата за внос на автомобили от Китай са около 10%, което е значително по-ниско от митата в други пазари, като този в САЩ и Япония.“

Тя предположи, че друг подход на ЕК може да бъде подкрепата за местните производители, като засили европейската екосистема на континента. Анализаторът обясни, че при ситуацията в момента за европейските производители е по-изгодно да установят фабрики в Китай и от там да бъдат внасяни продукти за Европа. „Това е най-геополитическия казус, който до сега сме виждали в историята на тези търговски спорове“, потвърди Трифонова.

По думите ѝ ситуацията на Германия е интересна в този казус, защото германските автопроизводители са едни от най-засегнатите от китайската конкуренция, но производствата им и експозицията на китайските пазари е много голяма и те се опасяват от ответни действия на Китай. „Това е предпоставка за предпазливостта на страната към казуса“, обясни Трифонова.

Ситуацията ще бъде в центъра на внимание с предстоящата среща на високо равнище между ЕС и Китай на 25 септември.

Какви са ползите от срещата на Ким Чен-ун с Путин в Русия  и излизането на двамата лидери на международната сцена?

Целия коментар гледайте във видео материала на на Bloomberg TV Bulgaria.

Всички гости на предаването "В развитие" може да намерите тук.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 20:08 | 21.09.23 г.
Най-четени новини
Още от Свят виж още

Коментари

Финанси виж още